تاریخ انتشار: جمعه 7 مرداد 1401 | 18:05 ب.ظ
خسارت بارندگی و سیلاب دربخش کشاورزی مرودشت برآورد شد
خسارت بارندگی و سیلاب دربخش کشاورزی مرودشت برآورد شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از خسارت ۸۲ هزارو ۶۰۰ میلیون ریالی بارندگی و سیلاب سامانه اخیر درمحصولات صیفی، گلخانه و سایر زیر بخش های کشاورزی و دام و طیور در این شهرستان خبر داد. خبرنگار: مهسا خدادادی –به گزارش سلام مرودشت، منصور امیریان افزود: بر اساس برآورد اولیه در پی این رخداد و در […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از خسارت ۸۲ هزارو ۶۰۰ میلیون ریالی بارندگی و سیلاب سامانه اخیر درمحصولات صیفی، گلخانه و سایر زیر بخش های کشاورزی و دام و طیور در این شهرستان خبر داد.

خبرنگار: مهسا خدادادی –به گزارش سلام مرودشت، منصور امیریان افزود: بر اساس برآورد اولیه در پی این رخداد و در مرحله نخست این بارش ها که در تاریخ عصر و شامگاه پنجشنبه ششم مرداد به وقوع پیوسته است، بیش از ۲۲۰ هکتار از مزارع و تعدادی کلنی زنبور عسل دچار خسارت شدند.

به گفته امیریان؛ بر اساس برآورد های صورت گرفته توسط تیم های ارزیاب حدود یکصد هکتارمزرعه ذرت، بین  30 تا ۷۰ درصد، ۷۰ هکتار گوجه فرنگی بین  10 تا ۵۰ درصد و سایر محصولات از جمله یونجه، خرفه، ارزن و برنج در سطح ۵۰ هکتار بین ۱۰ تا ۴۰ درصد و ۵۰۰ کلنی زنبور عسل و دوگلخانه در سطح یک هکتار متحمل خسارت شده اند.

امیریان با تاکید بر اینکه بر اساس هشدارهواشناسی روند بارش  تا چند روز آینده تداوم دارد، از بهره برداران زراعی، دامداران روستایی و عشایری و زنبور داران محترم خواست از قرار دادن کلنی های زنبور عسل در مسیر رودخانه ها و مسیل ها اکیداً اجتناب نمایند و حداکثر مراقبت خود را از انبارهای  کاه و یونجه، گلخانه ها و باغ ها به عمل آورند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار