تاریخ انتشار: سه شنبه 28 تیر 1401 | 10:14 ق.ظ
برداشت ذرت علوفه ای در مرودشت آغاز شد
برداشت ذرت علوفه ای در مرودشت آغاز شد مدیرجهادکشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت ذرت علوفه ای از مزارع زود کشت در این شهرستان آغاز شده است و تا آبانماه ادامه دارد. خبرنگار: مرضیه ظهرابی– به گزارش سلام مرودشت منصور امیریان با بیان اینکه ۷ هزارهکتار از اراضی شهرستان مرودشت به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود، بیش از ۴۲۰ هزار تن […]

مدیرجهادکشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت ذرت علوفه ای از مزارع زود کشت در این شهرستان آغاز شده است و تا آبانماه ادامه دارد.

خبرنگار: مرضیه ظهرابی– به گزارش سلام مرودشت منصور امیریان با بیان اینکه ۷ هزارهکتار از اراضی شهرستان مرودشت به کشت ذرت علوفه‌ای اختصاص دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود، بیش از ۴۲۰ هزار تن محصول ذرت علوفه‌ای تا آبانماه در این شهرستان تولید و به تدریج به  دامداران عرضه شود.

امیریان با بیان اینکه کشت زود هنگام ذرت با توجه به تغییرات اقلیمی و به منظوردسترسی به علوفه تازه از اسفند ماه در این شهرستان در اراضی آیش آغاز شده است، اظهار کرد: بخش عمده ذرت علوفه ای در این شهرستان در تناوب با گندم و جو کشت شده است که در مهر و آبانماه برداشت خواهد شد.

او بیان کرد: با توجه به کمبود علوفه و  بازه زمانی چند ماهه برداشت محصول در این شهرستان، علوفه تولیدی می تواند برای چند ماه از سال علوفه مورد نیاز دامداران را تامین کند.


این مقام مسئول با بیان اینکه شهرستان مرودشت مقام اول تولید ذرت علوفه‌ای در استان فارس را دارا است، تصریح کرد: محصول تولیدی علاوه بر سیلو سازی و تعلیف ۱۴۰۰ واحد دامپروری صنعتی و سنتی به شهرستان های همجوار نیز ارسال می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار