تاریخ انتشار: شنبه 25 تیر 1401 | 11:17 ق.ظ
آغاز برداشت گوجه فرنگی ازمزارع مرودشت
آغاز برداشت گوجه فرنگی ازمزارع مرودشت   مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برداشت گوجه فرنگی نشایی از ۲۷۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد. خبرنگار علیرضا شریفی، گزارش سلام مرودشت ، منصور امیریان با بیان اینکه کشت گوج فرنگی نشایی از اواخراسفند تا اوایل فرودین ماه در مرودشت آنجام می شود، اظهار کرد: در حال حاضر برداشت از مزارع کلر […]

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برداشت گوجه فرنگی نشایی از ۲۷۰۰ هکتار مزارع این شهرستان خبر داد.

خبرنگار علیرضا شریفی، گزارش سلام مرودشت ، منصور امیریان با بیان اینکه کشت گوج فرنگی نشایی از اواخراسفند تا اوایل فرودین ماه در مرودشت آنجام می شود، اظهار کرد: در حال حاضر برداشت از مزارع کلر آغاز شده است و تا شهریور ماه نیز ادامه دارد.

او بیان کرد: با احتساب متوسط عملکرد ۶۰ تن گوجه فرنگی در هکتار پیش بینی می شود، ۱۶۲ هزار تن گوجه فرنگی تولید و روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: مهمترین رقم تولیدی گوجه فرنگی رقم بریویو و ۸۳۲۰ است که نسبتا زودرس تا میان رس هستند و از لحاظ عملکرد و بازارپسندی شرایط مناسبی دارند و درمقام آفات و بیماری ها  نیز مقاومتر هستند.

امیریان با اشاره به اینکه مرودشت قطب تولید گوجه فرنگی در استان فارس محسوب می‌شود، بیان کرد: بخش عمده محصول تولیدی، فرآوری می شود و محصول فرآوری شده به دیگر کشور‌ها نیز صادر می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار