تاریخ انتشار: شنبه 11 تیر 1401 | 11:03 ق.ظ
ایمن سازی ٧۵٩ باب استخر کشاورزی در مرودشت
ایمن سازی  ٧۵٩ باب استخر کشاورزی در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اقدامات پیشگیرانه و ایمن سازی استخرهای کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت از مجموع   ١۴۴۵  استخر کشاورزی تاکنون  ٧۵٩ استخربا عملیاتی نظیر فنس کشی، نصب تابلوهای هشدار خطر، نردبان‌های شناور و غیره ایمن سازی شده اند . به گزارش سلام مرودشت و به نقل ازروابط عمومی مدیریت […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اقدامات پیشگیرانه و ایمن سازی استخرهای کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت از مجموع   ١۴۴۵  استخر کشاورزی تاکنون  ٧۵٩ استخربا عملیاتی نظیر فنس کشی، نصب تابلوهای هشدار خطر، نردبان‌های شناور و غیره ایمن سازی شده اند .

به گزارش سلام مرودشت و به نقل ازروابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان تصریح کرد: صدور اخطاریه، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به کشاورزان در سالهای اخیر در دستور کار این مدیریت قرارداشته و در این راستا برای حدود ٨۶١ استخرذخیره آب که اقدامات پیشگیرانه انجام نداده اند طی چند مرحله اخطار کتبی صادر شده است.

این مقام مسئول  ضمن هشدار جدی به صاحبان استخر های کشاورزی افزود: مالکان باید هر چه سریعتر نسبت به رعایت اقدامات ایمنی در استخر های مذکور اقدام کنند و مسئولیت عدم توجه بر عهده مالک استخر است.

امیریان با تاکید بر اینکه شناکردن در استخر های کشاورزی ممنوع است، ابراز کرد: بر اساس مصوبات کمیته “جامعه ایمن”، فنس‌کشی، نصب تابلو‌های هشدار دهنده در همه جهات، ایجاد جان پناه در کناره و نصب نردبان‌های شناور در استخرهای کشاورزی  ضروری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ضمن تاکید بر رعایت الزامات ایمنی در استخرهای کشاورزی یادآور شد: متاسفانه سهل انگاری مالکین و بهره برداران در محصور کردن استخرهای کشاورزی و عدم نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده هر ساله و با شروع فصل گرما، حوادث ناگواری نظیر غرق شدگی افراد خصوصاً کودکان و نوجوانان را در پی داشته است

امیریان از بهره برداران کشاورزی و سایر همشهریان خواست که مراقب کودکان و نوجوانان خود باشند و از اسکان و عبور و مرور در حاشیه این استخرها خصوصا استخرهای پلیمری (ژئوممبران) که به واسطه مواد تشکیل دهنده آنها خطر بیشتری دارند خو دداری نمایند.

وی ضمن توصیه به کشاورزان از آنان خواست که در مراحل ساخت و بهره برداری از استخرها از نظرات و توصیه های فنی و ایمنی کارشناسان این مدیریت بهره مند شوند  تا شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار