تاریخ انتشار: یکشنبه 8 خرداد 1401 | 12:43 ب.ظ
تولید ۳ تن کاملینا در درودزن
تولید ۳ تن کاملینا در درودزن رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت  از تولید سه تن دانه روغنی کاملینا از ۱۳ هکتار مزارع دیم کاملینا در حوزه تحت پوشش این مرکز خبر داد. خبرنگار مرضیه ظهرابی- به گزارش سلام مرودشت روح اله عزیزی با بیان اینکه با وجود خشکسالی و کاهش نزولات جوی سطح زیادی از مزارع کاملینا از بین […]

رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت  از تولید سه تن دانه روغنی کاملینا از ۱۳ هکتار مزارع دیم کاملینا در حوزه تحت پوشش این مرکز خبر داد.

خبرنگار مرضیه ظهرابی- به گزارش سلام مرودشت روح اله عزیزی با بیان اینکه با وجود خشکسالی و کاهش نزولات جوی سطح زیادی از مزارع کاملینا از بین رفته اند، اظهار کرد: مزارع کاملینا موجود نیز با کاهش عملکرد شدید مواجه شده اند.

عزیزی افزود: باتوجه به خشکسالی‌های پی در پی و افت آب‌های زیر زمینی گیاه کاملینا جایگزینی مناسب برای کشت دیم وزمین‌های با حاصلخیزی کمترمناسب است.

 وی گفت: کشت دانه روغنی کاملینا حتی نسبت به کلزا ظرفیت خوبی برای کشت دارد زیرا که این گیاه نسبت به تنش های محیطی سازگارتر است و همچنین نیاز غذایی کمتری می طلبد که این امر موجب صرفه جوی در بحث انواع کودها و سموم می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار