تاریخ انتشار: یکشنبه 8 خرداد 1401 | 12:41 ب.ظ
تولید بالغ بر۴۰ تن خاکشیردر مرودشت
تولید بالغ بر۴۰ تن خاکشیردر مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید چهار تن و ۶۰۰ کیلوگرم خاکشیر از سطح۴۶۰ هکتار مزارع خاکشیر دیم در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از رواط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه بیش از دو هزار هکتار از مزارع خاکشیر دیم زیر شبکه […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید چهار تن و ۶۰۰ کیلوگرم خاکشیر از سطح۴۶۰ هکتار مزارع خاکشیر دیم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از رواط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه بیش از دو هزار هکتار از مزارع خاکشیر دیم زیر شبکه سد درودزن دچار خسارت صد درصدی و از چرخه تولید خارج شده اند اظهار کرد: عدم بارندگی، کاهش عملکرد سایر مزارع خاکشیر را نیز در بر داشته است.

 امیریان تصریح کرد: کشت این گیاه در مرودشت از اوایل آذر تا بهمن ماه امکان پذیر است و برداشت آن نیز بسته به تاریخ کاشت از اردیبهشت تا تیر ماه انجام می شود.

وی  با اشاره به اینکه زمین هایی که به کشت خاکشیر اختصاص می یابد، معمولا زمین هایی هستند که در سال های گذشته به دلیل خشکسالی بدون استفاده مانده است، تصریح کرد: کشت خاکشیر در این اراضی علاوه بر اینکه از فرسایش خاک محافظت می کند، تولید اقتصادی نیز برای کشاورز به همراه دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: نیاز آبی پایین و سازگاری با اقلیم گرم و خشک، پایین بودن هزینه های تولید قیمت مناسب، عدم وجود آفات و بیماری‌ها و تولید محصول ارگانیک به دلیل استفاده نکردن از سم و کود در تولید خاکشیر از مزایایی کشت این محصول است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار