تاریخ انتشار: شنبه 7 خرداد 1401 | 10:52 ق.ظ
براشت جو در مرودشت آغاز شد
براشت جو در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت جو از ده هزار هکتار از مزارع جو آبی این شهرستان آغاز شده است. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه حدود۱۸ هزار هکتار از مزارع جو زیر شبکه سد درودزن دچار خسارت صد درصدی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت جو از ده هزار هکتار از مزارع جو آبی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه حدود۱۸ هزار هکتار از مزارع جو زیر شبکه سد درودزن دچار خسارت صد درصدی و از چرخه تولید خارج شده اند اظهار کرد: به دلیل کاهش آب چاه های کشاورزی و عدم بارندگی، کاهش عملکرد مزارع جو آبی نیز حتمی است‌.

امیریان با بیان اینکه برداشت جو حدود ۱۵روز زودتر از سال گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود ۲۴ هزار تن جو از این مزارع برداشت شود.

وی افزود: با برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها و انجام معاینه فنی، راه اندازی مراکز خرید دولتی، نظارت بر روند خرید و برداشت صورت گرفته است.

این مقام مسئول ابراز کرد:  مهمترین ارقام جو تولیدی، بهرخ، ریحان ۰۳، ویلما و جو دیم رقم سرآرود است که هم به صورت بذور خود مصرفی و هم گواهی شده هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه همانند سال‌های گذشته آتش زدن کاه و کلش ممنوع است، یادآور شد: با افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش مزارع کنند، مطابق با مقررات برخورد خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار