تاریخ انتشار: سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 | 10:31 ق.ظ
تولید بالغ بر ۸۰ کیلو گرم ژل رویال در مرودشت
تولید بالغ بر ۸۰ کیلو گرم ژل رویال در مرودشت مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از استخراج ۸۵ کیلوگرم ژل رویال در سال گذشته در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، رضا اسمعیلی با اشاره به  اینکه بهترین زمان استخراج ژل رویال در فصل بهار است، اظهار […]

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از استخراج ۸۵ کیلوگرم ژل رویال در سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، رضا اسمعیلی با اشاره به  اینکه بهترین زمان استخراج ژل رویال در فصل بهار است، اظهار کرد: ترشح ژل رویال محدود است و این میزان ژل رویال از حدود یکصد کلنی استخراج شده است.

این کارشناس با اذعان به اینکه قیمت هرکیلو گرم  ژل رویال حدود ۱۵ میلیون تومان است و در مقایسه با قیمت عسل دارای ارزش افزوده بالا  است ، ابراز کرد: زنبورداران باید با تولید ژل رویال و سایر محصولات پای به عرصه کسب و کار جدیدی بگذارد تا از بازارهای جهانی عقب نمانند.

 وی پرورش ملکه را از برنامه های جهاد کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: رویکرد جهاد کشاورزی خروج از تک محصولی و ورود به عرصه تولید چند محصولی است، و  تولید ژل رویال، گرده و زهر زنبور و بره موم در صنعت زنبورداری باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته اسماعیلی ؛ بر اساس منابع موجود ژل رویال موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود، رشد سلول های سرطانی را مهار می کند، باعث تنظیم فشار خون می شود و اختلات گوارشی و التهاب را مهار می کند.

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ادامه داد: شهرستان مرودشت دارای ۳۲ هزار کلنی زنبور عسل در قالب ۴۰۰ زنبورستان دارای مجوز است  و سالانه حدود ۱۵۰ تن عسل در این شهرستان تولید می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار