تاریخ انتشار: سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 | 11:13 ق.ظ
توزیع بالغ بر ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی در مرودشت
توزیع بالغ بر ۱۰۰ هزار تن نهاده دامی در مرودشت سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توزیع ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی به نرخ مصوب در این شهرستان خبر داد. خبرنگار: ایمان شریفی-به گزارش سلام مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: این میزان نهاده شامل ۷۷ هزار و ۸۰۰ تن نهاده مستقیم و ۲۳ هزار و ۷۰۰ تن خوراک دام آماده بود که […]

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توزیع ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ تن نهاده دامی به نرخ مصوب در این شهرستان خبر داد.

خبرنگار: ایمان شریفی-به گزارش سلام مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: این میزان نهاده شامل ۷۷ هزار و ۸۰۰ تن نهاده مستقیم و ۲۳ هزار و ۷۰۰ تن خوراک دام آماده بود که در بین بیش از ۸۰ هزار راس دام سنگین و ۵۵۰ هزار راس دام سبک که هویت گذاری شده اند، توزیع شده است.   

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه نهاده‌های توزیع شده شامل جو، ذرت دانه‌ای، کُنجاله سویا و سبوس است، تصریح کرد: نهاده های تخصیصی توسط اتحادیه دامداران شهرستان مرودشت و هفت تعاونی دامپروری که زیر مجموعه اتحادیه دامداران هستند تهیه و در بین دامداران توزیع شده است.

امیریان با اشاره به تاثیر منفی خشکسالی بر تامین نهاده‌های دامی به استمرار توزیع نهاده‌های دامی در سال جدید تاکید کرد و افزود: توزیع  نهاده های دامی با نرخ مصوب با هدف حمایت از دامداران، ایجاد تعادل در بازار، کاهش هزینه‌ تولید و افزایش بهره‌وری کشاورزی انجام می‌ شود.

او با بیان به اینکه فرایند دریافت نهاده ها در دامداری های سنتی و صنعتی متفاوت است ، ابراز کرد:  دامداری های سنتی پس از ثبت نام توسط تعاونی های دامداران و تایید در سامانه سپند خوراک دام آماده و دامداری های صنعتی از طریق سامانه بازارگاه نهاده مستقیم دریافت می کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: درشهرستان مرودشت افزون بر۶۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و این شهرستان از قطب‌های مهم تولید شیر و گوشت در استان فارس است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار