تاریخ انتشار: چهارشنبه 17 فروردین 1401 | 12:16 ب.ظ
کشت گوجه فرنگی در مرودشت آغاز شد
کشت گوجه فرنگی در مرودشت آغاز شد سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت گوجه فرنگی نشایی در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت گوجه فرنگی از دهم فروردین ماه در این شهرستان آغاز شده است و تا خرداد ماه ادامه دارد. خبرنگار: ایمان شریفی-به گزارش سلام مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه  همه نشاهای گوجه فرنگی مورد نیاز […]

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت گوجه فرنگی نشایی در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت گوجه فرنگی از دهم فروردین ماه در این شهرستان آغاز شده است و تا خرداد ماه ادامه دارد.

خبرنگار: ایمان شریفی-به گزارش سلام مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه  همه نشاهای گوجه فرنگی مورد نیاز کشاورزان شهرستان مرودشت در گلخانه های موجود در شهرستان تولید می شود، تصریح کرد:  ۶۵ واحد گلخانه ای با مساحت ۱۶ هکتار کار تهیه و توزیع نشاء را به عهده دارند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه برای کشت گوجه فرنگی از ارقام هیبرید ۸۳۲۰، متین، سانسید، یاقوت و غیره استفاده می شود، اظهار کرد: استفاده از بذرهای هیبرید و ضدعفونی شده تاثیر بسزایی در افزایش عملکرد در واحد سطح دارد.

او با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت قطب تولید گوجه فرنگی در استان فارس محسوب می شود، ابراز کرد: کشت و برداشت گوجه فرنگی در مرودشت علاوه بر ایجاد اشتغال فصلی قابل توجه، گوجه فرنگی بیش از ۳۰ واحد صنعتی تولید رب گوجه در شهرستان را نیز تامین می کنند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اذعان  بر اینکه  صد درصد مزارع گوجه فرنگی شهرستان به روش تیپ آبیاری می‌شود، اضافه کرد: با توجه به کاهش بارندگی ها و کاهش منابع آبی پیش بینی می شود، سطح زیر کشت گوجه فرنگی در شهرستان نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار