تاریخ انتشار: سه شنبه 9 فروردین 1401 | 12:05 ب.ظ
سرمازدگی به بیش از ۱۷۰۰هکتار از باغ های مرودشت خسارت وارد کرد
سرمازدگی به بیش از ۱۷۰۰هکتار از باغ های مرودشت خسارت وارد کرد سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از وقوع سرمازدگی در باغ های این شهرستان خبر داد و گفت:۱۷۸۰ هکتاراز باغ های این شهرستان دچار خسارت شدید شده اند. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت منصور امیریان اظهار کرد: در پی کاهش محسوس دما و وقوع سرمازدگی […]

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از وقوع سرمازدگی در باغ های این شهرستان خبر داد و گفت:۱۷۸۰ هکتاراز باغ های این شهرستان دچار خسارت شدید شده اند.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت منصور امیریان اظهار کرد: در پی کاهش محسوس دما و وقوع سرمازدگی در شب های اخیر بخشی از باغ های این شهرستان در بخش کامفیروز که در مرحله شکوفه دهی و عمدتا باغ سیب هستند دچار خسارت صد درصدی شده اند.

امیریان با بیان اینکه علاوه بر وقوع خسارت در باغ های سیب، گردو و بادام به زیر بخش زراعت نیز خسارت وارد شده است، افزود: کارشناسان این مدیریت و مسئولین پهنه ها در حال برآورد خسارت هستند و میزان دقیق خسارت متعاقبا اعلام می شود.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه با  کاهش دما به منفی پنج درجه سانتیگراد حداقل برای چند ساعت در شب، سرمازدگی در باغ ها رخ خواهد، ادامه داد: با توجه به احتمال ماندگاری هوای سرد، باغداران برای به حداقل رساندن خسارت تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه باتوجه به پیش بینی های انجام شده توسط اداره هواشناسی هشدارهای وقوع سرما به باغداران داده شده بود، بر لزوم توسعه بیمه محصولات زراعی و باغی در موعد مقرر تاکید کرد.

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اضافه کرد:  بالغ بر ۱۳۰ هزار هکتار زراعت و هفت هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار