تاریخ انتشار: شنبه 28 اسفند 1400 | 11:54 ق.ظ
آغاز کشت زود هنگام ذرت علوفه ای در مرودشت
آغاز کشت زود هنگام ذرت علوفه ای در مرودشت سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت بهاره ذرت علوفه ای در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ هکتار ذرت علوفه ای زود هنگام در این شهرستان کشت شود. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان […]

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت بهاره ذرت علوفه ای در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ هکتار ذرت علوفه ای زود هنگام در این شهرستان کشت شود.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه کشت مرسوم ذرت علوفه در این شهرستان اواخر خرداد و بعد از برداشت زراعت جو است، اظهار کرد: چند سالی است که کشاورزان به منظور دسترسی به علوفه تازه به کشت زود هنگام ذرت روی آورده اند و از اواخر اسفند و اوایل فروردین اقدام به کشت ذرت علوفه ای می کنند.

او با اشاره به اینکه برداشت مرسوم ذرت اواخر شهریور ماه است، ابراز کرد: با کشت زود هنگام درخرداد ماه علوفه تازه تولید می شود و در اختیار دامداران قرار می گیرد.

امیریان با بیان اینکه کشت ذرت علوفه ای با دستگاه ردیف کار و آبیاری نواری انجام می شود، تصریح کرد: استفاده کم از آب، کوتاهی دوره رشد، گسترش یکنواختی رشد در مزرعه، افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش خطر سرمازدگی آخر فصل از فواید کشت ذرت علوفه ای بهاره است.

این مقام مسئول یاد آور شد: شهرستان مرودشت با بیش از ده هزار هکتار کشت ذرت غلوفه ای در فصل مرسوم کشت ذرت علوفه ای که اواخر خرداد ماه است ، مقام اول تولید این محصول در استان فارس را داراست.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار