تاریخ انتشار: شنبه 21 اسفند 1400 | 10:57 ق.ظ
تولید ۱۵ هزار گلدان سبزه مرکبات در مرودشت
تولید ۱۵ هزار گلدان سبزه  مرکبات در مرودشت سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۱۵ هزار گلدان سبزه عید با استفاده از بذور غیر خوراکی مرکبات در فضای گلخانه در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: این میزان سبزه در یک فضای  گلخانه ای […]

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۱۵ هزار گلدان سبزه عید با استفاده از بذور غیر خوراکی مرکبات در فضای گلخانه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: این میزان سبزه در یک فضای  گلخانه ای پانصد متر مربعی و با استفاده از بذر پرتقال جمع آوری شده از کارخانه های آبمیوه گیری تهیه شده است.

وی با بیان اینکه این سبزه ها از ماندگاری و شادابی خوبی برخوردار هستند، افزود: هر گلدان حاوی تعدادی بذر است که پس از بزرگ شدن به یک نهال تبدیل خواهد شد و بعد از ایام عید هم می تواند به رشد خود ادامه دهد  و در نهایت  می توانیم نهالی داشته باشیم که مدت ها به رشد خود ادامه می دهد و چندین سال عمر می کند.

امیریان با اشاره به اینکه با کاشت سبزه مرکبات ازهدر رفت انواع بذر حبوبات و غلات جلوگیری خواهد شد، تصریح کرد: صرفه جویی در منابع آب، کاهش هدر رفت منابع و استفاده حداکثری از دانه های غیر خوراکی از دیگر مزایای کاشت سبزه مرکبات است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اخیراً به جای استفاده از غلات و حبوبات، مبحث استفاده از دانه های مرکبات  مورد توجه  گروه های زیست محیطی قرار گرفته است، اضافه کرد: امیدواریم با جایگرین کردن دانه های غیر خوراکی به جای حبوبات و غلات گام مهمی در حفظ منابع برداشته شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار