تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 اسفند 1400 | 10:11 ق.ظ
مبارزه با علف های هرز در۱۰۰ هزار هکتار مزارع شتوی مرودشت آغاز شد
مبارزه با علف های هرز در۱۰۰ هزار هکتار مزارع  شتوی مرودشت آغاز شد مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز مبارزه شیمیایی با علف های هرز مزارع گندم و جو در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت طاهره امیری افزود: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو این شهرستان از اوایل […]

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز مبارزه شیمیایی با علف های هرز مزارع گندم و جو در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت طاهره امیری افزود: مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو این شهرستان از اوایل اسفند ماه آغاز شده است و تا اواسط فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

امیری با اشاره به اینکه بهترین زمان مبارزه با علف‌های هرز این مزارع از مرحله چهار تا ۶ برگی و تا اواسط پنجه زنی است، اظهار کرد: بهره برداران به منظور تشخیص زمان مناسب مبارزه با علف های هرز دقت کافی را داشته باشند و با کارشناسان مربوطه در این زمین مشورت کنند.

او با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در زمان سم پاشی افزود: بهره برداران در زمان سمپاشی به میزان سم، انتخاب سمپاش مناسب و دارای برگ معاینه فنی، دمای هوا، رطوبت و استفاده از دوز کافی از سموم دقت کافی داشته باشند و به منظور انتخاب نوع سم نیز با کارشناسان حفظ نباتات هماهنگی لازم را به عمل آورند.

امیری با بیان اینکه بی‌توجهی به مبارزه با علفهای هرز به دلیل رقابت با گیاه گندم در جذب آب، مواد غذایی و نور کیفیت و کمیت محصول را به میزان چشمگیری کاهش می دهد، تصریح کرد:  مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم و جو که جزو محصولات راهبردی هستند اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به آن باعث کاهش عملکرد مزارع به میزان حداقل ۳۰ درصد خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار