تاریخ انتشار: سه شنبه 17 اسفند 1400 | 10:49 ق.ظ
سن مادری در مزارع مرودشت ریزش کرد
سن مادری در مزارع مرودشت ریزش کرد مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ریزش سن مادری از چهاردهم اسفند ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: بهره برداران بدون هماهنگی با کارشناسان از سمپاشی بر علیه سن مادری اجتناب کنند.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، طاهره امیری اظهار کرد: […]

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از ریزش سن مادری از چهاردهم اسفند ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: بهره برداران بدون هماهنگی با کارشناسان از سمپاشی بر علیه سن مادری اجتناب کنند.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، طاهره امیری اظهار کرد: همزمان با ریزش اولیه سن در مزارع غلات پایش این آفت از سوی شبکه مراقبت متشکل از بیش از ۶۰ کارشناس پارسل در در ۵۹ پهنه تولیدی و با همکاری کارشناسان اداره بهبود تولیدات گیاهی و دیگر بخش‌ها آغاز شده است.
این کارشناس با اشاره به اینکه بیش از یکصدهزار هکتار گندم و جو در شهرستان کشت شده است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت مبارزه با سن  مادری از بهره برداران تقاضا می شود در زمان مبارزه با سن مادری با کارشناسان همکاری لازم را داشته باشند و از سم پاشی  بدون هماهنگی اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی با توجه به تراکم پایین جمعیت سن سمپاشی توصیه نمی‌شود، ابراز کرد: مبارزه اصولی و به موقع با سن مادری باعث کاهش خسارت کمی و جلوگیری از خسارت کیفی پوره سن، کاهش مصرف سموم، کاهش خطرات زیست محیطی می‌شود.

امیری با تاکید بر اینکه سن زدگی بیش از حد مجاز موجب عدم خرید و برگشت محصول توسط مراکز خرید تضمینی گندم می‌شود، اضافه کرد: عدم مبارزه به موقع با این آفت باعث می‌شود در سال بعد جمعیت آفت سن افزایش یافته و خسارت بیشتری به مزارع وارد شود.

او با اشاره به اینکه  سن غلات، یکی از مهمترین آفاتی است که می‌بایست قبل از تخم ریزی آفت سم پاشی انجام گیرد افزود: امیدواریم بتوانیم با پایش‌های به موقع و اقدامات پیشگیرانه در زمینه تولید گندم از نظر کیفیت و میزان تولید، عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار