تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 بهمن 1400 | 11:33 ق.ظ
کاهو پیچ تولیدی مرودشت در راه صادرات
کاهو پیچ تولیدی مرودشت در راه صادرات مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۷۰ تن کاهو پیچ رقم وینتر در یک فضای گلخانه ای ۱۴ هزار متری در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه این محصول با رعایت استاندارهای صادراتی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید ۷۰ تن کاهو پیچ رقم وینتر در یک فضای گلخانه ای ۱۴ هزار متری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه این محصول با رعایت استاندارهای صادراتی تولید شده است، اظهار کرد: کاهوی تولیدی به کشور قطر و سایرکشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه کاهو با توجه به دما و شرایط آب و هوایی باید به مدت ۸۵ تا۹۰روز پس از کاشت در مزرعه باقی بماند تا به وزن مناسب برسد، ابراز کرد: محصول تولیدی در این گلخانه به صورت نشایی کشت شده است و پس از ۷۵ روز به مرحله برداشت رسیده است.

امیریان با اشاره تنوع بخشی در تولیدات گلخانه ای و شرایط بسیار مناسبی که کشت کاهو پیچ در شرایط گلخانه دارد، تصریح کرد: این محصول قابل رقابت با سایر محصولات گلخانه ای است و بازده اقتصادی بسیار خوبی نیزدارد.

او بیان کرد: مقاومت کاهو نسبت به سرما و تغییرات دمایی بسیار بالا بوده و مناسب کشت در فصول پائیز و زمستان است و می توان این محصول را یک محصول استراتژیک و صادراتی قلمداد کرد.

کاهو منبع خوبی از ویتامین ها A ،K  و پتاسیم است که برگ های سبز تیره بیشترین ویتامین A را در خود جای داده اند، همچنین مقادیر زیادی فیبر غذایی پروتئین و مقدار ناچیزی چربی دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار