تاریخ انتشار: شنبه 9 بهمن 1400 | 23:07 ب.ظ
شیوه نامه صادراتی محصولات گلخانه ای در مرودشت ابلاغ شد مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ابلاغ دستورالعمل صادرات محصولات گلخانه ای سبزی و صیفی تحت پوشش این شهرستان با الویت محصول فلفل رنگی به منظور اجرای مقررات بازرسی تولید محصول سالم در شهرستان مرودشت خبر داد. به گزارش سلام مرودشت روابط عمومی مدیریت […]

شیوه نامه صادراتی محصولات گلخانه ای در مرودشت ابلاغ شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از ابلاغ دستورالعمل صادرات محصولات گلخانه ای سبزی و صیفی تحت پوشش این شهرستان با الویت محصول فلفل رنگی به منظور اجرای مقررات بازرسی تولید محصول سالم در شهرستان مرودشت خبر داد.
 به گزارش سلام مرودشت روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، مجید رضا پاکاری در حاشیه بازدید از تعدادی از گلخانه های تحت پوشش طرح تولید محصول سالم صادراتی در شهرستان مرودشت اظهارکرد:  ساماندهی و به روز‌رسانی واحدهای کنترل کیفیت در ۲۰ درصد گلخانه های تولید محصولات سبزی و صیفی در گلخانه های این شهرستان آغاز شده است.
این مقام مسئول هدف از اجرای این طرح را ارتقاء کیفی و کمی محصولات سبزی و صیفی گلخانه ای و ضرورت ایجاد سیستم کنترل کیفیت این محصولات از مبدا تولید تا عرضه به بازارهای داخلی و خارجی و با توجه به لزوم بهره مندی از تجربیات جهانی در زمینه استانداردسازی و ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی عنوان کرد.
پاکاری افزود: نظارت بر کنترل کیفیت و تولید محصول، رعایت موراد اعلام شده از سوی کشور مقصد صادرات، الزام گلخانه داران به رعایت دستورالعمل ها و شیوه نامه های ابلاغی و به کار گیری کنترل کیفیت در این گلخانه ها به منظور اجرای مقررات بازرسی در دستور کار است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با تاکید بر به کار گیری ظرفیت کلینیک های گیاهپزشکی در تولید محصولات با کیفیت، بر به کار گیری کارشناس کنترل کیفی و پیگیری کارشناس مربوطه  در راستای اخذ مجوز icm  واستقرار یک واحد کنترل کیفیت در واحدهای گلخانه ای تولید محصولات سبزی و صیفی تاکید کرد.
پاکاری ضمن اطلاع رسانی فهرست سموم مجاز و حدود مجاز آن و نیز  سموم غیرمجاز در کشورمقصد به گلخانه داران تصریح کرد:  ضدعفونی خاک و  تهویه مناسب در گلخانه منجر به تولید میوه با کیفیت بهتر و کاهش آفت در گلخانه خواهد شد.
وی به تنوع بخشی به محصولات گلخانه ای و تولید محصولات باغی در فضای گلخانه علاوه بر محصولات صیفی  با توجه به صرفه اقتصادی بالاتر،  هزینه کمتر و بهره وری بیشتر در بلند مدت تاکید کرد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار