تاریخ انتشار: سه شنبه 5 بهمن 1400 | 12:26 ب.ظ
گیاه مرمرشک در مرودشت کشت شد
گیاه مرمرشک در مرودشت کشت شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۴.۵ هکتار گیاه دارویی مرمرشک یا مریم گلی در حومه این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: کشت این گیاه در پائیز انجام می شود و برداشت آن در اواسط فصل بهار […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۴.۵ هکتار گیاه دارویی مرمرشک یا مریم گلی در حومه این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: کشت این گیاه در پائیز انجام می شود و برداشت آن در اواسط فصل بهار انجام خواهد شد که امسال با توجه به شرایط جوی کشت آن با تاخیر در اواسط دیماه انجام شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: از آنجایی که این گیاه تقریبا سازگار با هرنوع خاک، از گیاهان کم آب بر و قابل توصیه در مناطق دیم و با حاصلخیزی کم و نامرغوب است.

 همتی با بیان اینکه این گیاه چند ساله هست ، ابراز کرد: مرمرشک یا همان مریم گلی لوله ای نوعی از مریم گلی و از خانواده نعنائیان است که به مرورش هم معروف می باشد.

همتی با اشاره به اینکه این گیاه در طول رویش به هوای گرم و خشک نیاز دارد، یادآور شد: مرمرشک در فصل زمستان تا منفی ١۵ درجه سانتیگراد را تحمل می کند و در دمای پایین‌تر دچار سرمازدگی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اضافه کرد: به واسطه تاثیرشگرف این گیاه در درمان سرفه، خارش گلو، تب و رفع گرفتگی صدا و  به عنوان خلط آور در فرمول دارویی ترکیبی چهارتخمه کاربرد دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار