تاریخ انتشار: سه شنبه 28 دی 1400 | 11:32 ق.ظ
کشت گلرنگ در مرودشت به ۱۵۰ هکتار رسید
کشت گلرنگ در مرودشت به ۱۵۰ هکتار رسید مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۱۵۰ هکتار گلرنگ در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود کشت این محصول به ۲۰۰ هکتار برسد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عموعمی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: کشت کلرنگ از آذر ماه آغاز شده و […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۱۵۰ هکتار گلرنگ در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود کشت این محصول به ۲۰۰ هکتار برسد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عموعمی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: کشت کلرنگ از آذر ماه آغاز شده و با توجه به پیش بینی اداره هواشناسی مبنی بر  بارندگی  های مناسب، امکان کشت تا اواخر بهمن ماه هم وجود دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: توجه به کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر و تغییر الگوی کشت و لزوم توسعه کاشت گیاهان کم آب بر می‌توان این گیاه را در تناوب زراعی اراضی کم بازده قرار داد.

همتی بیان کرد:  از میان دانه های روغنی، گلرنگ به دلیل داشتن قابلیت هایی نظیر بومی بودن، مقاومت بالا به سرمای زمستانه (تیپ پاییزه)، مقاومت نسبی به شوری خاک، تحمل به خشکی و کم آبی، وجود روغنی مطلوب با بیش از ۹۰ درصد اسیدهای چرب غیر اشباع  و اسیدلینولئیک بالا و تناوب مناسب با گندم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.                                                             

این مقام مسئول با بیان اینکه هرساله گیاه گلرنگ در شهرستان با هدف تولید روغن و به عنوان یک گیاه کم آب بر کشت می‌شود، تصریح کرد: کشت این گیاه در برخی از اراضی زیر شبکه سد درودزن که منابع آبی مشخصی ندارند و از حاصلخیزی مناسبی برخوردار نیستند توصیه می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار