تاریخ انتشار: شنبه 4 دی 1400 | 12:33 ب.ظ
بزرگترین سایت تولید کمپوست محلی در مرودشت راه اندازی شد
بزرگترین سایت تولید کمپوست محلی در مرودشت راه اندازی شد رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن از تولید ۱۵۰ تن کمپوست غنی شده محلی با استفاده از کاه و کلش برنج و گندم در درودزن از توابع شهرستان مرودشت خبر داد.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، روح الله عزیزی اظهار کرد: در این سایت […]


رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن از تولید ۱۵۰ تن کمپوست غنی شده محلی با استفاده از کاه و کلش برنج و گندم در درودزن از توابع شهرستان مرودشت خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، روح الله عزیزی اظهار کرد: در این سایت ۹۰ تن کود دامی، ۲۵ تن تفاله شیرین بیان، ۳۵ تن کاه و کلش برنج و سایر مواد آلی به کار گرفته شده است.
او با بیان اینکه مرودشت بزرگترین تولید کننده برنج و گندم در استان فارس محسوب می شود، هدف از راه اندازی این سایت را به کار گیری کاه و کلش این محصولات در راستای افزایش ماده آلی خاک عنوان کرد.
این مسئول با اشاره به اینکه سایت مذکور با همکاری یکی از کشاورزان پیشرو منطقه با هدف استفاده از بقایای گیاهی مزارع گندم و برنج راه اندازی شده است، تصریح کرد: استفاده از کاه و کلش برنج برای اولین بار در این منطقه در تهیه کمپوست از نکات قابل توجه در تهیه کمپوست تولیدی است.
عزیزی با اذعان به اینکه سالانه بیش از صد هزار تن کاه و کلش در مزارع شهرستان تولید می شود که یا به صورت خوراک دام مصرف می شود و یا در سطح مزارع سوزانده می شود، اضافه کرد: با توسعه روش های تولید کمپوست و افزودن آن به مزارع کشاورزی می توانیم ضمن جلوگیری از آتش زدن بقایای گیاهی به افزایش ماده آلی و حفظ حاصلخیزی خاک، افزایش بهره وری، کمک به تغذیه بهینه محصولات زراعی و تولید محصول سالم دست یابیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار