تاریخ انتشار: شنبه 20 آذر 1400 | 12:01 ب.ظ
مجری طرح گندم کشور از مزارع گندم مرودشت بازدید کرد
مجری طرح گندم کشور از مزارع گندم مرودشت بازدید کرد مشاوروزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از مزارع گندم کشت شده و در حال کشت شهرستان مرودشت بازدید کرد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، سهراب سهرابی روز پنجشنبه هیجدهم آذرماه در یک سفر به استان فارس و شهرستان مرودشت به […]

مشاوروزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از مزارع گندم کشت شده و در حال کشت شهرستان مرودشت بازدید کرد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، سهراب سهرابی روز پنجشنبه هیجدهم آذرماه در یک سفر به استان فارس و شهرستان مرودشت به منظوربررسی وضعیت کشت قرادادی گندم و مشکلات سامانه پایش کودی از دیدگاه کارشناسان وعاملین توزیع، ازمرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت، یک عاملیت  توزیع کود و چند مزرعه گندم بازدید کرد.

سهرابی در حاشیه این بازدید ها با تاکید براجرای کشت قراردادی گندم اظهار کرد: در حال بررسی مسائل و مشکلات کشت قراردادی گندم هستیم ودر سال های آتی این طرح  با کمترین تنش و با شکل بهتری به اجرا درخواهد آمد.

او با اشاره به اینکه اصل کشاورزی قراردادی بر مبنای ورود صنایع و کارخانجات است، ابراز کرد: در شرایط کنونی به دلیل کمبود نیروی کار و اینکه کشاورز با مراکز خدمات ارتباط بهتری دارد این کار فعلا به مراکز جهاد کشاورزی محول شده است.

مشاورز وزیر جهاد کشاورزی با  اشاره به اینکه کشاورزی قراردادی صرفا برای مکانهایی که آب مشخص و مطمعنی دارند برنامه ریزی شده است،افزود: کشت قراردادی در اراضی دیم و اراضی زیر شبکه که با آب های سطحی آبیاری می شوند، فعلا ورود نکرده است.

سهرابی دربازدید از یک مزرعه طرح مقایسه ارقام با اشاره به اینکه  در طرح های مشارکتی و مقایسه ارقام علاوه بر عملکرد سایر شاخصه ها هم باید مد نظر قرار بگیرد، اضافه کرد: در این طرح ها حتما دیدگاه زارعین بررسی شود و از زارعین بخواهید به ارقام کشت شده نمره بدهند.

ازنکات قابل توجه این بازدید ها، کشت گندم  با دستگاه کشت بروی پشته های بلند بود که  با مهارت بهره بردار وبه کارگیری خلاقیت و ایجاد قابلیت جدید در دستگاه از پیچ خوردن وزدگی نوار تیپ حین پهن کردن جلوگیری می شود.

مهدی صادقی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، کاووس همتی،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت و تعدادی از مسئولین شهرستانی نیز در این بازدید حضور داشتند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار