تاریخ انتشار: دوشنبه 15 آذر 1400 | 21:38 ب.ظ
سومین مرحله برداشت کاسنی در مرودشت آغاز شد
سومین مرحله برداشت کاسنی در مرودشت آغاز شد  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: آخرین مرحله برداشت گیاه دارویی کاسنی از سطح سه هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه: کشت این گیاه سه سال پیش انجام شده است، اظهار کرد: برداشت […]

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: آخرین مرحله برداشت گیاه دارویی کاسنی از سطح سه هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه: کشت این گیاه سه سال پیش انجام شده است، اظهار کرد: برداشت کاسنی هر ساله، طی سه  مرحله، در ماه های خرداد، شهریور و آذر ماه انجام می شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه با احتساب سه مرحله برداشت، بالغ بر ۲۰ تن کاسنی تر تولید و به بازار عرضه شده است، افزود: محصول تولیدی به شهرستان‌های شیراز، برازجان، میمند و اصفهان ارسال می‌شود.

وی بیان کرد: در مرحله اول برگ و شاخسار، مرحله دوم علاوه بر برگ و شاخسار، بذر گیاه و در مرحله آخرنیز باقیمانده گیاه و میزان کمی نیز بذر برداشت می شود.

 این مقام مسئول با اذعان به اینکه گیاه مزبور نسبت به شوری و کم آبی مقاوم است، ابراز کرد: این گیاه می تواند جایگزین مناسبی در الگوی کشت جدید در منطقه برای محصولات پر آب باشد.

 همتی با بیان اینکه هزینه کاشت این گیاه پایین است و از بازار مصرف مناسبی هم برخوردار است، اضافه کرد: کاشت این گیاه، سود آور و دارای توجیه اقتصادی است و  کشت آن در اراضی درجه دو که از حاصلخیری کمتری برخوردار هستند، توصیه می شود

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار