تاریخ انتشار: یکشنبه 14 آذر 1400 | 10:34 ق.ظ
کشت گیاه دارویی آنغوزه در مرودشت
کشت گیاه دارویی آنغوزه در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت سه هکتار گیاه دارویی آنغوزه در اراضی  کشاورزی این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد:  آنغوزه در این شهرستان در اوایل آذر تا نیمه های دی ماه و تا […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت سه هکتار گیاه دارویی آنغوزه در اراضی  کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد:  آنغوزه در این شهرستان در اوایل آذر تا نیمه های دی ماه و تا زمانی که شرایط دمایی و آب و هوایی مناسب باشد کشت می شود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه آنغوزه به خاک هایی با بافت و PH  مختلف، سازگار و از نظر نیاز آبی جز گیاهان کم توقع است، تصریح کرد:  کشت آنغوزه درقسمتی از اراضی کم آب و با حاصلخیزی پایین این شهرستان که تنها از شبکه سد درودزن مشروب می شوند، توصیه می شود.

همتی با اشاره به اینکه کشت آنغوزه به صورت بذری انجام شده است، تصریح کرد: امکان کشت آنغوزه به صورت نشایی نیز وجود دارد که دوره برداشت و دستیابی به عملکرد بیشتر را چندین سال کوتاه تر می کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کشت این گیاه گامی مثبت در توانمند سازی جامعه محلی و کمک به بهبود معیشت ساکنان محلی است، ابراز کرد: مصرف پایین آب، سوددهی بالا و امکان صادرات محصول از مزایایی کشت این محصول است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار