تاریخ انتشار: شنبه 6 آذر 1400 | 12:32 ب.ظ
کشت زود هنگام سیب زمینی در مرودشت آغاز شد
کشت زود هنگام سیب زمینی در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت خارج از فصل سیب زمینی در این شهرستان خبرداد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت کاووس همتی اظهار کرد: کشت این محصول در مرودشت از آبانماه آغاز شده و تا آواخر آذرماه ادامه دارد. معاون […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت خارج از فصل سیب زمینی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت کاووس همتی اظهار کرد: کشت این محصول در مرودشت از آبانماه آغاز شده و تا آواخر آذرماه ادامه دارد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه کشت معمول سیب زمینی در بهمن و اسفند ماه انجام می شود، افزود: کشت زود هنگام این محصول ضمن استفاده از بارش های احتمالی در پاییز و زمستان و صرفه جویی در مصرف آب زودرسی محصول را نیز در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه برداشت سیب زمینی خارج ازفصل از خرداد ماه سال آینده تا تیرماه انجام می شود، تصریح کرد: برداشت معمول این محصول در شهریور ماه انجام می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: ارقام سیب زمینی کشت شده عمدتا از ارقام  متناسب با اقلیم منطقه و شامل  بامبا، جیلی، کلمبا و سیلوانیا است که در راستای مصرف کمتر آب و با روش های نوین قطره ای و مه پاش آبیاری می شود.

همتی با اذعان به اینکه مراحل کاشت و برداشت سیب زمینی در شهرستان مرودشت کاملا مکانیزه انجام می شود، ابراز کرد: کشت با دستگاه غده کار و با میزان بذر حدود چهار تن در هکتار صورت گرفته است

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار