تاریخ انتشار: سه شنبه 2 آذر 1400 | 10:40 ق.ظ
تلاش برای معرفی ارقام مناسب کلزا به کلزاکاران مرودشتی
تلاش برای معرفی ارقام مناسب کلزا به کلزاکاران مرودشتی معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اجرای طرح مقایسه ارقام مناسب کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح ارقام سازگار و پر محصول شناسایی خواهد شد.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه […]


معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اجرای طرح مقایسه ارقام مناسب کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: در این طرح ارقام سازگار و پر محصول شناسایی خواهد شد.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه تنوع ارقام کلزا در زمان کشت یک سردرگمی در انتخاب نوع رقم ایجاد کرده است، اظهار کرد: در تلاش هستیم با اجرای طرح های مقایسه ارقام بهترین ارقام از لحاظ عملکرد و سازگاری با اقلیم منطقه شناسایی و به بهره برداران معرفی شود.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه ارقام وارداتی معمولا گران هستند، ابراز کرد: در طرح مقایسه ارقام، عملکرد ارقام جدید تولید داخل مد نظر هست.
به گفته همتی؛ در این طرح هفت رقم داخلی op، شامل ارقام هوپا، نفیس، نیما، نیلوفر، هامان، اکاپی زرفام، و همچنین رقم فرانسوی آرشیتکت تحت عنوان شاهد کشت شده است و تاریخ جوانه زنی، شمارش تعداد بوته در هر متر مربع ، تاریخ های آبیاری ، سمپاشی و غیره از جمله موارد بررسی شده در این مزرعه است.
این مقام مسئول با اذعان به اینکه کشت در این منطقه مطابق با آخرین یافته های تحقیقاتی و تکنولوژی روز صورت گرفته است ، افزود: کشت در بیست و هشتم شهریور با دستگاه کشت بر روی پشته های بلند با میزان چهار کیلوگرم در هکتار و با روش آبیاری قطره ای صورت گرفته و کنترل آفات به خوبی انجام شده است.

وی، شناسایی ارقام مرغوب، پر محصول و سازگار با شرایط آب و هوایی و افزایش راندمان تولید در واحد سطح را از مهمترین مزایای اجرای این قبیل طرح ها عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: این طرح با همکاری خود کشاورز در حال انجام است و ارقام پرمحصول به منظور توسعه و جایگزین ارقام حساس وکم محصول به کار گرفته خواهد شد.
همتی ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح که نقشه راهبردی کشت کلزا در سال‌های آینده منطقه است بتواند در انتخاب ارقام مطلوب و سازگار داخلی کلزا به کشاورزان منطقه و در نهایت در راستای افزایش تولید روغن در کشور موثر واقع شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار