تاریخ انتشار: سه شنبه 25 آبان 1400 | 13:05 ب.ظ
کشت غلات در سیدان تا پایان آذر ماه ادامه دارد
کشت غلات در سیدان تا پایان آذر ماه  ادامه دارد کارشناس تولیدات گیاهی مرکز جهاد کشاورزی شهر سیدان از تداوم کشت غلات گندم و جو در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت از دهم آبانماه در این منطقه آغاز شده و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت […]

کارشناس تولیدات گیاهی مرکز جهاد کشاورزی شهر سیدان از تداوم کشت غلات گندم و جو در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت از دهم آبانماه در این منطقه آغاز شده و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت محمد رضا امیری اظهار کرد:  پیش بینی می شود در سال زراعی  جاری بالغ بر ۹ هزار هکتار  گندم ، ۲۲۰۰ هکتار جو آبی و سیصد هکتار جو دیم در حوزه تحت پوشش این مرکز کشت شود.
به گفته امیری؛ بذور گواهی شده گندم که در حال توزیع است از ارقام سیروان، چمران ۲، طلایی، برات، ترابی، تیرگان، بهاران و مهرگان هستند که مقاومت به خشکی آخر فصل، دوره رشد کوتاه تر و مقاومت به بیماری زنگ زرد از جمله خصوصیات بارز این ارقام است.
امیری افزود: استفاده از ارقام گواهی شده و پر بازده سازگار با آب و هوای منطقه، بوجاری و ضد عفونی بذور خود مصرفی، استفاده بهینه از کودهای پایه و مصرف بذر به اندازه توصیه شده و بهینه از  اهم اولویت های کشت این محصولات در منطقه است.
این کارشناس یادآور شد: حفظ بقایا، خاکورزی حفاظتی، استفاده از کارنده ها از اولویت های ترویجی  کشت گندم است که در منطقه در حال افزایش است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار