تاریخ انتشار: یکشنبه 13 دی 1394 | 11:33 ق.ظ
شیرخوارگاه علی اصغر مرودشت را دریابید!
شیرخوارگاه علی اصغر مرودشت را دریابید! تحریریه هفته نامه عصر مرودشت  نوشت : اخبار واصله حکایت از مشکلات فراوان این شیرخوارگاه دارد به گونه ای که شنیده شده است به دلیل کمبود فضا کودکان این مرکز تا شش سالگی در این مرکز می مانند و بعد از آن به شهرهای دیگر منتقل می شوند و در بین آنها هستند کودکانی که […]

تحریریه هفته نامه عصر مرودشت  نوشت :

اخبار واصله حکایت از مشکلات فراوان این شیرخوارگاه دارد به گونه ای که شنیده شده است به دلیل کمبود فضا کودکان این مرکز تا شش سالگی در این مرکز می مانند و بعد از آن به شهرهای دیگر منتقل می شوند و در بین آنها هستند کودکانی که با هم خواهر و برادر هستند و این اقدام به جدایی این کودکان معصوم می انجامد که بسیار تلخ و ناراحت کننده است .
در راستای حل این مشکل مسئولین این مرکز اقدام به ساخت فضایی جدید نموده اند که برای تکمیل آن نیاز به حمایت همه جانبه مردم و مسئولین شهرستان است

مَنْ عَالَ یَتِیماً حَتَّى یَسْتَغْنِیَ عَنْهُ أَوْجَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ بِذَلِکَ الْجَنَّهَ کَمَا أَوْجَبَ لِأَکْلِ مَالِ الْیَتِیمِ النَّارَ.
هر کس یتیمى را سرپرستى کند تا آن که بى نیاز گردد، خداوند به سبب این کار بهشت را بر او واجب سازد، همچنان که آتش دوزخ را بر خورنده مال یتیم واجب ساخته است. رسول اکرم صلى الله علیه و آله
«سکوت تنها چاره کودکان بی سرپرست شیرخوارگاههای شهرستان است و در این هیاهو فریاد های بی صدایشان ره به جایی می برد !؟ »
اکنون که بازار انتخابات به روزهای پر شور خود نزدیک شده ، امروز که متقاضیان کرسی های سبز رنگ بهارستان به طرق مختلف سعی در جذب افراد دارند ‌، امروز که برای جذب ارای مختلف انواع و اقسام وعده های حقیقی و خیالی ، تحقق پذیر و تحقق ناپذیر ، خرد و کلان ، کارگشا و غیر کارگشا ، کارشناسی شده و کارشناسی نشده بر سر زبانهاست و فرداها ی نه چندان دور بر کاغذ های انتخاباتی نقش خواهد بست ، یادمان هست که ، در این گوشه از شهرمان ، هستند کودکانی که نمی توانند به پای صندوق های رای بیایند ! آنان امروز بیش از هر زمان احتیاج دارند و این وظیقه دستان توانمند کسانی هستند که می توانند گوشه ای از احتیاجات این کودکان که تحت عنوان شیرخوار گاه نگهداری می شوند ، را رفع نمایند . کودکانی چند ساله که تحت عنوان بد سرپرست و یا بی سرپرست که با امکانات محدود و حداقل بودجه تعلق گرفته ی دولت زیر نظر سازمان بهزیستی زندگی می گذرانند ..
امروزه که در جای جای دنیا انسان کشی و قتل عام های غیر انسانی ، خط تیره ای بر چهره ی انسانیت رسم کرده ، می بایست بار دگر انسانیت را جانی دوباره داد و در کنار این همه سیاهی ، سپیدی و زیبایی را بر چهره ی انسانیت حک کرد . هستند کسانی در جای جای جهان ، که هنوز ندای انسانیت را فریاد می زنند و هستند کسانی که در اقصی نقاط کشور و شهرمان دستان نیازمند را در این روزهای سرد زمستان ،به گرمی می فشارند .
یادمان نرود در گوشه های این شهر هستند شیرخوارگانی که دست گرم مادری بر سر آنان کشیده نشده ، بوسه های گرم هیچ پدری بر گونه ی آنان ننشسته و چشم براه دستان و بوسه های خیرینی هستند که بی هیچ منتی دستان گرم خود را در دستان خداوند می گذارند و بی دریغ عشق را بر گهواره های چنین کودکانی سنجاق می کنند .
امروز که فرمانداری جدید سکان هدایت فرمانداری شهرستان را به عهده گرفته است ، پسندیده است ، چنین مراکزی را بیشتر بر دیده ی خود ببیند . راهی جدید گشوده و شاخه گلهای مهربانی را به سوی چنین کودکانی و دستان پر مهر خود را برای گشاییدن ، گره های چنین مراکزی به محبت دراز کند و سرشک گونه های کودکان را بر گیرد . با توجه به اینکه سهم چنین کودکانی از بودجه های دولتی بسیار ناچیز است و چنین مبالغی جوابگوی هزینه های متفاوت و سنگین نگهداری را نمی دهد ، می بایست بیش از پیش به اینگونه مراکز کمک و یاری کرد تا در کنار دستان مهربان پرستاران ، دستان مسئولین نیز مهربانی را برای کودکان به ارمغان آورد . شاید بشود با چنین همکاری و همیاری هایی به طرز پسندیده تری از چنین نعماتی که دست قضا آنان را در چنین وضعیتی گذاشته است ، نگهداری کنیم .
یادمان نرود ، ما انسانیم و از آن مهم تر مسلمان و شیعه هستیم که دین مان و پیامبر و مولایمان بیش از هر چیز بر دست گیری ، مخصوصا یتیمان بسیار سفارش نموده اند و اینک که هستند شیرخوارگان و کودکان و یتیمان زمان ، نیکوست که بی هیچ چرا و امایی در هر مکان و پست و منصبی ، آغوش یاری دهنده به سوی چنین مراکزی بگشاییم و کودکانی را در آغوش بگیریم که پیش از هر چیز آغوششان باز مانده و چشمانشان راه را به نظاره نشسته اند .
در همین نزدیکی در میانه ی خیابان فردوسی ، شیرخوارگاه حضرت علی اصغر ( ع ) است که سالهاست از کودکان بی سرپرست نگهداری می کند و از کمترین امکانات رفاهی نیز جهت نگهداری کودکان بی بهره است و باکمترین امکانات وظیفه نگهداری از این کودکان را به عهده دارند . شاید توقع نا به جایی نباشد اگر امید کمک و همیاری از مسئولین را در ذهن بپرورانند . فرماندار محترم در کنار اعضاء محترم شورای شهر و شهردار عزیز و مسئولین زحمتکش سازمان بهزیستی و همچنین دستان پر از مهر خیرین شهرستان می تواند غبار کسالت و اندوه را از زندگی کودکانی در چنین جایگاه هایی ، بزدایند .
امید است امروز که بر صفحه ی هفته نامه نامی از شیرخوارگان و کودکان بی سرپرست ، آورده می شود ، به زودی هفته نامه و عوامل تحریریه ی آن وتمامی کودکان چشم براه ، شاهد حضور مسئولین و کمک های بی دریغ آنان نسبت به کودکان باشیم و‌بیش از پیش ، ندای عشق و امید را بر لبان کودکان ببینیم .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار