تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 آبان 1400 | 17:24 ب.ظ
تولید بیش از ۱۶۰ تن گیاه دارویی خرفه در مرودشت
تولید بیش از ۱۶۰ تن گیاه دارویی خرفه در مرودشت معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان برداشت گیاه دارویی خرفه در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۶۸ تن دانه خرفه از ۲۴۰ هکتار مزارع زیر کشت این محصول تولید و به بازار عرضه شد.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان […]



معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان برداشت گیاه دارویی خرفه در این شهرستان خبر داد و گفت: ۱۶۸ تن دانه خرفه از ۲۴۰ هکتار مزارع زیر کشت این محصول تولید و به بازار عرضه شد.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: برداشت گیاه دارویی خرفه از اواخر شهریورآغاز و تا اوایل آبانماه ادامه داشت.
همتی با بیان اینکه متوسط عملکرد خرفه ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلو گرم در هکتار است، تصریح کرد: بسته به میزان آبیاری، مرغوبیت خاک و تغذیه مناسب تا ۱۵۰۰ کیلوگرم در هکتار نیز عملکرد دارد.
او با تاکید بر اینکه این گیاه در هرشرایط خاک و آب و هوایی رشد می کند، ابراز کرد: کشت و کار این گیاه در بخشی از زمین های زیر پوشش شبکه سد درودزن که آبدهی موقتی دارند و یا از لحاظ حاصلخیزی در وضعیت خوبی نیستد و معمولا شور هستند، توصیه می شود.
این مقام مسئول با اشاره به سطح زیر کشت قابل ملاحضه این محصول در مرودشت افزود: با توجه به اینکه برداشت به صورت سنتی و در دو مرحله انجام می شود، ایجاد اشتغال موقت با به کار گیری بیش از سه هزار “نفر روز” کارگر فصلی، از مهمترین مزایای کشت این گیاه دارویی است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار