تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 خرداد 1400 | 14:08 ب.ظ
ساماندهی باغ های فاروق در دستورکار است
ساماندهی باغ های فاروق در دستورکار است مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از رایزنی به منظور جذب اعتبارات دولتی برای احیا باغ ها، مرمت قنوات و نگهداری ارقام محلی در باغ های شهر فاروق از توابع شهرستان مرودشت خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: با توجه به درخواست شرکت تعاونی باغداران شهر فاروق و با رایزنی های صورت گرفته […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از رایزنی به منظور جذب اعتبارات دولتی برای احیا باغ ها، مرمت قنوات و نگهداری ارقام محلی در باغ های شهر فاروق از توابع شهرستان مرودشت خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: با توجه به درخواست شرکت تعاونی باغداران شهر فاروق و با رایزنی های صورت گرفته با مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، اصلاح و احیا باغ های شهر فاروق با اعتبارات دولتی در دستور کار است.
به گفته همتی؛ به منظور ساماندهی باغ های قدیمی و مسن و با توجه به گسترش بیماری و آفات در این باغ ها طی هماهنگی های صورت گرفته مقرر شده است در مرحله نخست متقاضیان اجرای طرح های سرشاخه کاری و اصلاح و احیا با مراجعه به شرکت تعاونی باغداران فاروق نام نویسی کنند.
این مقام مسئول ابراز کرد: علاوه بر اصلاح باغ های قدیمی، شرشاخه کاری درختان گردو با ارقام زود بازده و نگهداری ارقام محلی و بومی و ایجاد کانون ردیابی آفات انار نیز در دستور کار است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه به منظور اصلاح و احیا باغ ها و ایجاد کانون ردیابی آفات انار نیاز به دورهای آموزشی است، افزود: قبل از اجرای طرح ها نیاز سنجی آموزشی صورت خواهد گرفت و کلاس های آموزشی برگزار می شود.
او با بیان اینکه عمده این باغ ها از قنوات مشروب می شوند، تصریح کرد: در نظر داریم هر سال تعدادی از قنات ها را با اعتبارات دولتی مطالعه و مرمت کنیم.
وی با بیان اینکه در فاروق ۷۵۰ هکتار باغ با ۴۵۰ بهره بردار باغی وجود دارد، یادآور شد: این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب و هوای مطلوب، کیفیت انار و گردو به همراه پیشینه تاریخی و وجود ۱۷ رشته قنات موجبات رونق گردشگری در این منطقه را فراهم کرده است.
شهر فاروق در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهرستان مرودشت واقع شده است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار