تاریخ انتشار: سه شنبه 4 خرداد 1400 | 07:52 ق.ظ
برداشت جو در مرودشت آغاز شد
برداشت جو در مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت جو آبی از ۱۲ هزار و ۵۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مرودشت آغاز شده است.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه برداشت جو ۱۵ روز زودتر از سال گذشته آغاز شده است، افزود: پیش بینی می شود، بالغ بر ۳۷ هزار تن جو تولید و […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت جو آبی از ۱۲ هزار و ۵۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مرودشت آغاز شده است.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه برداشت جو ۱۵ روز زودتر از سال گذشته آغاز شده است، افزود: پیش بینی می شود، بالغ بر ۳۷ هزار تن جو تولید و روانه بازار شود.
به گفته همتی، برای برداشت محصول جو در شهرستان مرودشت تاکنون ۳۳ دستگاه کمباین در منطقه فعال هستند و در اوج برداشت جو در چند روز آینده به ۵۰ دستگاه نیز خواهد رسید.
وی افزود: با هماهنگی های انجام شده با شرکت پخش فراورده های نفتی، سوخت مورد نیاز کمباین ها تأمین و در اختیار کمباین داران قرار می گیرد تا کار برداشت به سرعت انجام شود.
همتی با بیان اینکه حدود ۹ هزار هکتار از مزارع جو زیر شبکه سد دچار خسارت صد درصدی شده اند و از چرخه تولید خارج شده اند، تصریح کرد: به دلیل کاهش آب چاه های کشاورزی، کاهش عملکرد مزارع جو آبی نیز حتمی است‌.
این مقام مسئول ابراز کرد: همانند سال های گذشته با تشکیل تیم های کنترل برداشت بر فعالیت کمباین ها، کنترل کیفی و معاینه فنی کمباین ها نظارت مستمر داریم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، ضمن هشدار جدی به متخلفان آتش زدن کاه و کلش از بهره برداران خواست نسبت به جمع آوری کاه و کلش مزارع خود اقدام کرده و در صورت آتش زدن کاه و کلش مطابق مقررات با آنان برخورد خواهد شد./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار