تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 | 14:15 ب.ظ
آمادگی مراکز خرید گندم در مرودشت
آمادگی مراکز خرید گندم در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آمادگی ۲۳ مرکز خرید تضمینی گندم، جو و کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: از دهم خرداد ماه کد خرید به طور همزمان برای همه مراکز فعال خواهد شد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه برداشت گندم ده روز زودتر از موعد مقرر سال های […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آمادگی ۲۳ مرکز خرید تضمینی گندم، جو و کلزا در این شهرستان خبر داد و گفت: از دهم خرداد ماه کد خرید به طور همزمان برای همه مراکز فعال خواهد شد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه برداشت گندم ده روز زودتر از موعد مقرر سال های قبل آغاز خواهد شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود برداشت گندم از بیستم خرداد ماه آغاز شود.
همتی با تاکید بر اینکه سال زراعی آینده توزیع کود صرفا بر اساس محصول تحویلی به مراکز خرید دولتی انجام خواهد شد، از کشاورزان خواست به منظور تخصیص نهاده ها در سال زراعی آینده محصول خود را به مراکز دولتی تحویل دهند.
وی با اشاره به اینکه به منظور برداشت به موقع محصول در اوج‌ برداشت به حدود ۳۵۰ دستگاه کمباین نیاز داریم، خاطر نشان کرد: با برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی لازم به منظور تامین سوخت کمباین‌ها، انجام معاینه فنی، تشکیل تیم های کنترل برداشت برای نظارت بر برداشت گندم، تنظیم کمباین ها، کنترل ریزش و نظارت بر کاه و کلش انجام شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همانند سال های گذشته با در نظر گرفتن عاملین تشخیص و ذیحساب بر فعالیت مراکز خرید و به خصوص فرآیند افت زنی نظارت مداوم خواهیم داشت.

همتی از مراکز خرید درخواست کرد ضمن کالیبراسیون باسکول ها و تجهیز مراکز در زمان خرید محصول چک لیست ها را هر چه سریعتر در سامانه وارد کنند تا در پرداخت به موقع وجه محصول کشاورزان خللی وارد نشود.
دبیر ستاد برداشت شهرستان مرودشت ضمن هشدار جدی به متخلفان آتش زدن کاه و کلش از بهره برداران خواست نسبت به جمع آوری کاه و کلش مزارع خود اقدام کرده و در صورت آتش زدن کاه و کلش مطابق مقررات با آنان برخورد خواهد شد.
همتی با اشاره به گرانی و کمبود علوفه و با توجه به تاکید فرماندار ویژه مرودشت نسبت به جمع آوری بقایای گیاهی از بهره برداران درخواست کرد پس از برداشت محصول نسبت به درو و کف بری باقیمانده کاه مزرعه خود اقدام کنند تا علاوه بر کسب درآمد از عوارض زیست محیطی آتش زدن کاه و کلش جلوگیری شود‌.

همتی با بیان اینکه امسال هیچ گونه محصول دیم در شهرستان نداریم، یادآور شد: پیش بینی می شود، ۲۵۰ هزار تن گندم تولید و به مراکز خرید تحویل شود.
مرودشت با تولید ۲۵ درصد گندم استان فارس قطب تولید گندم در استان و از قطب های تولید این محصول در کشور محسوب می شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار