تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 | 12:59 ب.ظ
تولید بالغ بر ۶۰۰ تن شلغم خارج از فصل در مرودشت
تولید بالغ بر ۶۰۰ تن شلغم خارج از فصل در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازبرداشت ۶۵۰ تن شلغم خارج از فصل در ۲۰ هکتار از اراضی شهر سیدان از توابع این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه کشت این نوع شلغم با هدف صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می شود، اظهار کرد: شلغم خارج از فصل در […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ازبرداشت ۶۵۰ تن شلغم خارج از فصل در ۲۰ هکتار از اراضی شهر سیدان از توابع این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه کشت این نوع شلغم با هدف صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می شود، اظهار کرد: شلغم خارج از فصل در اواسط اسفند ماه کشت می شود و در اواخر اردیبهشت به مرحله برداشت می رسد.
او با اشاره به اینکه طول دوره رشد معمول این رقم ۴۵ تا ۵۵ روز و ارتفاع بوته ی آن ۳۵ تا ۴۰ سانتی متر است، ابرازکرد: این محصول در شهرستان طی یک دوره ۶۰ روزه به مرحله برداشت رسیده است.
به گفته همتی؛ کشت مرسوم گیاه شلغم با توجه به درجه حرارت محیط در مرودشت اوایل شهریور تا اوایل مهر ماه انجام می شود که محصول بهتری عاید می شود.
همتی با بیان اینکه این شلغم رقم “کانیون “و از نوع هیبرید است، تصریح کرد: طول دوره رشد بسیار کوتاه، عدم استفاده از نهاده ها از جمله کود و سم، مصرف کم آب (هفته ای یک ساعت با روش تیپی و مه پاش )، سرعت رویش بسیار بالا و درآمد زایی مناسب از مزایای کشت این رقم شلغم است.
این مقام مسئول، افزایش حاصل خیزی خاک را از دیگر مزایای این کشت عنوان و خاطر نشان کرد: با کشت این گیاه در اراضی که مشکل بیماری و علف هرز دارند به دلیل رعایت تناوب می تواند موثر واقع شود./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار