تاریخ انتشار: جمعه 10 اردیبهشت 1400 | 16:18 ب.ظ
کشت “علف لیمو” برای نخستین بار در مرودشت
کشت “علف لیمو” برای نخستین بار در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت دو هکتار گیاه دارویی “علف لیمو”.( Liomon Grass ) در درودزن از توابع شهرستان مرودشت خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: کشت این گیاه دارویی به صورت نشایی و با استفاده از ۶۰ هزار نشا در اوایل اردیبهشت صورت گرفته است.او با بیان اینکه برداشت […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت دو هکتار گیاه دارویی “علف لیمو”.( Liomon Grass ) در درودزن از توابع شهرستان مرودشت خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: کشت این گیاه دارویی به صورت نشایی و با استفاده از ۶۰ هزار نشا در اوایل اردیبهشت صورت گرفته است.
او با بیان اینکه برداشت این گیاه در تیر ماه انجام می شود، افزود: علف لیمو در هر کشت چهار مرحله برداشت می‌شود و در هر هکتار بصورت متوسط ۱۲ تن محصول می‌دهد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر محصول تر که برای اسانس گیری به کارخانه های اسانس گیری ارسال می شود، از محصول خشک نیز به منظور تهیه دمنوش استفاده می شود.
وی ابراز کرد: این گیاه به دلیل داشتن اسانس و عدم شیرابه، حشرات جذب علف لیمو نمی‌شوند، بنابراین آفت خاصی ندارد و جز گیاهان کم آب بر نیز محسوب می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: با استناد به یافته های تحقیقاتی گیاه لمون گراس برای درمان انواع بیماری‌های عفونی، دستگاه عصبی، رفع اضطراب، کاهش کلسترول، جلوگیری از عفونت، تقویت سلامت دهان، کاهش درد و افزایش سطح گلبول‌های خون مفید است.
وی یادآور شد: این گیاه که با نام چمن معطر نیز شناخته می‌شود، یک گیاه استوایی از راسته گندم سانان است و مردم از دیرباز از آن برای معطر کردن غذا استفاده می‌کنند.
در مرودشت بیش از سه هزار هکتار انواع گیاهان دارویی از جمله آویشن، بادرنجبویه، ختمی، خاکشیر، زعفران، بابونه، زوفا، مریم گلی، سالویا، گل همیشه بهار، مرزنجوش و اسطوخدوس و… نیز کشت می شود./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار