تاریخ انتشار: سه شنبه 26 اسفند 1399 | 12:24 ب.ظ
تقدیر و تجلیل از هنرمندان مرودشت
تقدیر و تجلیل از هنرمندان مرودشت به گزارش سلام مرودشت، با حضور مهندس جلال رشیدی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، عبدالصمد سلیمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسمی از هنرمندان برگزیده ی شهرستان در جشنواره و رویدادهای مختلف هنری، پیشکسوتان، مسئولین انجمن های ادبی هنری، حامیان و فعالان فرهنگی و رسانهتقدیر و تجلیل شد. عبدالصمد سلیمانی رئیس اداره […]

به گزارش سلام مرودشت، با حضور مهندس جلال رشیدی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی، عبدالصمد سلیمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسمی از هنرمندان برگزیده ی شهرستان در جشنواره و رویدادهای مختلف هنری، پیشکسوتان، مسئولین انجمن های ادبی هنری، حامیان و فعالان فرهنگی و رسانهتقدیر و تجلیل شد.

عبدالصمد سلیمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک ایام مبعث حضرت رسول (ص) و خیر مقدم به حاضرین گفت: با توجه به محدود شدن برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری بدون حضور مخاطب به دلیل وضعیت ویروس کرونا دریکسال گذشته موجب شد تا برنامه ها بیشتر در فضای مجازی اجرا شد.

سلیمانی؛با اشاره به تلاش و فعالیت هنرمندان شهرستان مرودشت در نیمه دوم سال ۱۳۹۹گفت: در مدت ۶ ماه مدیریت اینجانب در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد رویدادهای فرهنگی هنری و حضور درخشان هنرمندان در جشنواره های مجازی در سطوح شهرستانی،استانی و ملی و کسب عناوین مختلف بودیم وبرآن شدیم به طوربسیار محدود و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از برگزیدگان و منتخبین تقدیر بعمل آوریم.

او در این مراسم به برخی از این عناوین اشاره و گفت:اخیرا شهرستان مرودشت برای نخستین بار در هفتمین جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران توانست از بین ۲۰۰۰ روستا در سراسر کشوربا سه روستا در مرحله نهایی راه یافته و در نهایت روستای شهرک ولیعصربعنوان روستای شایسته تقدیر، انتخاب و معرفی شد.

همچنین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان کرد: در نیمه دوم سال جاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره مجازی دهه هنر فارس را در قالب ۱۰ رشته برگزارو دبیری برگزاری جشنواره مجازی عکس سهم این شهرستان گردید و این اداره به همت انجمن عکس و سایر انجمن ها توانست به خوبی آن را برگزارنماید و هنرمندان شهرستان علاوه بر کسب مقام در این رشته در رشته های شعر، نمایشنامه نویسی، تجسمی نیز عناوینی را به خود اختصاص دادند.

سلیمانی در ادامه به موفقیت هنرمندان در جشنواره ملی موسیقی جوان ،جشنواره ی بین المللی ستاره های صحنه، جشنواره ملی فیلم کوتاه کرونا و من ، جشنواره ی تئاترعروسکی تهران_ مبارک ،جشنواره تئاتر استانی، جشنواره شعر طنز کرونایی و تولید آثاربا موضوعات روز، اشاره نمود و از آن به عنوان گوشه هایی ازفعالیت هنرمندان در این مدت شش ماه یاد کرد.

سلیمانی درادامه به پیگیری رفع مشکل اجرایی شدن پروژه سینمایی امید مرودشت به عنوان یکی از مطالبات مهماهالی فرهنگ و هنر در این دوره اشاره کرد و گفت:در ادامه ی زحمات مسئولین قبلی و با پیگیری مجدانه مهندس جلال رشیدی نماینده محترم شهرستان و همکاری مدیران ارشد استان و شهرستان بالاخره در روز پرستار ۳۰آذر ماه کلنگ آن به زمین خورد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان با بیان این مطلب که حوزه فرهنگ و هنر از حوزه های دارای اهمیت برای هرجامعه ای می باشد، متاسفانه علیرغم گستردگی شهرستان و جمعیت هنری دارای محرومیت هایی در بخش سخت افزاری و نرم افزاری هستیم که امید است با همت مسئولین و دست اندرکاران و تغییر نگرش به مقوله ی اهمیت مقوله فرهنگ و هنر در آغاز سال ۱۴۰۰ شاهد رشد و توسعه و رفع این محرومیت ها گام موثری برداشته شود.

جلال رشیدی نماینده ی شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی ایام فرخنده مبعث رسول اکرم(ص) را تبریک گفته و با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان گفت: هنرمندان با بیان احساسات و عواطف خود در قالب هنری شناخته و سیاستمداران با فعالیت سیاسی معرفی می شوند و سیاستی پسندیده است که بر پایه سیاستعلوی باشد.

رشیدی با اشاره به این که عالم سیاست و عالم هنر دو مقوله متفاوت است،آمیخته شدن آن را با سیاست آفتی برای هنر دانست و بیان کرد اگر هنرمندان خواهان رشد و پیشرفت فرهنگ وهنر شهرستان هستند باید به این مهم توجه داشته باشند و بنده نیز به عنوان نماینده ی مردم با و ظیفه ومسئولیتی که بر عهده دارم از فعالیت های فرهنگی و هنری حمایت و اعلام آمادگی برگزاری جلسه های مختلف را با هنرمندان در این حوزه دارم و با تمام توان در خدمت این حوزه خواهم بود.

نماینده ی شهرستان در مجلس شورای اسلامی به پیگیری های خود در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: موضوع پردیس سینمایی مرودشت که تا مرحله واگذاری امتیاز آن به دیگر شهرستان ها رسید با پیگیری های متعدداز این امر جلوگیری و رفع مشکل اجرایی شدن آن را از طریق معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری و با همکاری شهرداری مرودشت اداره کل ارشاد اسلامی فارس بالاخره کلنگ زنی آن انجام و همچنان در اولویت کاری بنده قرار دارد که در سال جدید عملیات احداث آن شروع و هرچه زودتر به بهره برداری برسد.
سید منصور میری از هنرمندان و پیشکسوت انجمن موسیقی شهرستان با تقدیر از زحمات مدیران قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در انجام وظایف و رویدادهای مهم فرهنگی و هنری که از آن به خوبی یاد می شود، برگزاری چنین برنامه هایی را موجب انگیزه، دلگرمی و همدلی در بین هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر دانست.
میری هنرمند پیشکسوت موسیقی با اشاره به جایگاه هنرمندان شهرستان در سطوح مختلف کشور و توانمندیها و استعداد های بالقوه در این حوزه از مهندس جلال رشیدی نماینده شهرستان خواستار حمایت از هنرمندان و تلاش در رفع نیازهای حوزه فرهنگ و هنر شد.

غلامعلی نوروزی مسئول انجمن های فرهنگی هنری با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه انجمن ها و بیان اهداف گفت: ادره فرهنگ و ارشاد اسلامی متعلق به همه هنرمندان و اهالی این حوزه می باشد و همه ی هنرمندان و فعالان حوزه فرهنگ و هنر را به ایجاد همدلی و همکاری دعوت کرد.

در پایان از برگزیدگان جشنواره های مختلف استانی، ملی و فعالان و حامیان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه با اهدائ لوح سپاس و تندیس، تقدیر گردید.
مسئولین انجمن های ادبی هنری شهرستان مرودشت،غلامعلی نورزی مسئول دبیرخانه انجمن های فرهنگی هنر ی شهرستان،سید مسعود رضایی مسئول دبیرخانه انجمن های فرهنگی هنری شهر سیدان،سید منصور میری پیشکسوت موسیقی، سعید زارعی مسئول اتحادیه صنف عکاسان مرودشت،رضا قربانی روابط عمومی فرمانداری، محمد دبیری روابط عمومی اتاق اصناف، عابد سجادیان مدیر عامل شرکت صنایع غذایی عصار ناب شیراز و اصحاب رسانه در این مراسم حضور داشتند.

اجرای آواز سنتی با صدای سید منصور میری ، اجرای قطعه موسیقی نوای بی نوا توسط امین زارع،سعید و ماهور صفری،اجرای موسیقی سربازان سپید توسط مهدی جامعی،عباد کشاورزی،سید رسول رضوی، اشکان کشاورز و با مجری گری سجاد عباسی از دیگر بخش های این برنامه بود.
این برنامه به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی بدون مخاطب و بطور آنلاین(برخط)در فضای مجازی برای علاقمندان و مخاطبان برنامه پخش شد./روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار