تاریخ انتشار: سه شنبه 12 اسفند 1399 | 12:26 ب.ظ
کشف آثار تاریخی در منطقه باستانی مرودشت فارس
کشف آثار تاریخی در منطقه باستانی مرودشت فارس مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت از کشف اشیای تاریخی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش سلام مرودشت، بهمن مردانی روز ۱۲ اسفندماه ۱۳۹۹، اظهار کرد: شهرستان مرودشت به‌دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش ‌از تاریخ تا دوران تاریخی و همچنین اسلامی است، این آثار در ارتفاعات و دشت‌های باستانی قرار دارد.

او ادامه داد: با پیگیری‌های یگان حفاظت و همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی از یک منطقه باستانی در شهرستان مرودشت، اشیای تاریخی مربوط به دوران پیش ‌از تاریخ کشف شد.

محمدتقی قلعه‌نویی کارشناس مسئول باستان‌شناسی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت نیز عنوان کرد: این اشیا مهره‌مانند متعلق به دوران پیش ‌از تاریخ و دوران تاریخی است که به‌عنوان گردنبند و دستبند استفاده و همراه با اجساد دفن می‌شده است.

او ادامه داد: این اشیای مکشوفه، تدفینی بوده که به‌دلیل مجهول بودن محل دقیق آن، در حال حاضر امکان دقیق قدمت آن مقدور نیست.

 قلعه‌نویی افزود: برای تشخیص دقیق قدمت این اشیا باید نوع و جنس آن‌ها به‌دقت بررسی شود و همچنین سفال‌های آن گور مورد مطالعه قرار گیرد.

او با اشاره به محل دقیق این اشیای نفیس در کوه‌های کامفیروز که توسط نادر طاهری از دوستداران میراث‌فرهنگی کشف و تحویل این مجموعه جهانی شد، بیان کرد: «باید این اشیای مکشوفه در موزه و بانک اشیای مورد بررسی، مطالعه و پژوهش قرار گیرد./ روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار