تاریخ انتشار: یکشنبه 7 دی 1399 | 13:17 ب.ظ
تاج چینی و یلدای مجازی در ایستگاه آخر
تاج چینی و یلدای مجازی در ایستگاه آخر به گزارش سلام مرودشت مراسم اختتامیه دو جشنواره شعر طنز چینی و یلدای مجازی با حضور عبدالصمد سلیمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر عبدالرضا قیصری معاونت فرهنگی و هنری حوزه هنری فارس، محمد جواد گرانمایه رئیس اداره کتابخانه های عمومی سید هادی سجادیان بسیج هنرمندان، کوروش کیانمهر فعال فرهنگی در حوزه تاریخ […]

به گزارش سلام مرودشت مراسم اختتامیه دو جشنواره شعر طنز چینی و یلدای مجازی با حضور عبدالصمد سلیمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دکتر عبدالرضا قیصری معاونت فرهنگی و هنری حوزه هنری فارس، محمد جواد گرانمایه رئیس اداره کتابخانه های عمومی سید هادی سجادیان بسیج هنرمندان، کوروش کیانمهر فعال فرهنگی در حوزه تاریخ و ادبیات و برخی از مسئولین انجمن های ادبی و هنری برگزار گردید.

سلیمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت : شیوع ویروس کرونا در جامعه ،  نحوه و شیوه برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری را تحت الشعاع خود قرار داده و موجب شد تا ناگزیر از طریق فضای مجازی در برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری بهره گیری نماییم.

وی افزود :آسیب های روحی و روانی ناشی از این ویروس در اجتماع  ضرورت برنامه های مفرح ، امید بخش   و انگیزشی دو چندان کرده و انجمن های ادبی و هنری این مجموعه در کنار حافضان سلامت و کادر درمان اقدام به برنامه ریزی  برنامه هایی متنوع نموده است .

سلیمانی در ادامه گفت: خوشبختانه این دو جشنواره مورد اقبال عمومی در رده های سنی مختلف بویژه نوجوان   و جوانان قرار گرفته و این حاکی از وجود استعداد های فراوان در شهرستان است که می بایست در جهت شناسایی، آموزش و هدایت گری صحیح گام های موثری برداشته شود و برگزاری این گونه جشنواره ها محلی مناسب برای شناسایی ، رقابت و ارتباط بین هنرمندان می باشد.

دکتر عبدالرضا قیصری داور این جشنواره گفت : حرکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های ادبی و هنری با مدیریت آقای سلیمانی در برگزاری این برنامه ها قابل تقدیر است که توانسته اند با استفاده از فضای مجازی ، ارتباط با مخاطبین را حفظ نموده و زمینه حضور علاقمندان به ادبیات و شعر را در جشنواره شعر طنز چینی فراهم نمایند.

قیصری بیان داشت : شرکت نوجوانان و جوانان در این جشنواره نشانه علاقمندان به ادبیات و شعر است و این جشنواره زمینه ورود آنان به عرصه فعالیت های هنری و ادبی را فراهم نموده که با برنامه ریزی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی   و انجمن ها می تواند بستر مناسبی برای شکوفایی این استعداد ها در شهرستان، استان و کشور باشد.

ایشان گفت : حوزه هنری فارس و انجمن طنز خندیشه این آمادگی را دارد تا در شناسایی استعداد ها و راه اندازی انجمن شعر طنز در مرودشت و اجرای برنامه ها ی مختلف فرهنگی و هنری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن های آن  مشارکت و همکاری داشته باشد.

فخرالدین زارعی نژاد دبیر جشنواره تاج چینی در گزارشی کوتاه بیان کرد: این جشنواره که در حوزه شهرستانی برگزار گردید تعداد ۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری سه نفر به عنوان منتخبین این جشنواره معرفی شدند.

زارعی نژاد این جشنواره  را زمینه آشنا شدن با علاقمندان چهره های نوجوان و جوان با ادبیات و شعر در گونه های مختلف و انگیزه ای مضاعف برای راه اندازی انجمن شعر طنز شهرستان دانست .

محسن زارع مسئول انجمن ادبی خورشید در خصوص جشنواره یلدای مجازی گفت : علیرغم این که مدت کوتاهی از تشکیل انجمن ادبی خورشید می گذرد ، یلدای مجازی دومین برنامه این انجمن است که  با مهلت کم دریافت آثار، استقبال علاقمندان از این فراخوان دور از انتظار بوده به طوری که  تعداد ۱۲۰ اثر در بخش های شعرخوانی ، نقاشی ، خوشنویسی و موسیقی دریافت ازمیان آنها تعداد ۱۴ اثر برگزیده و معرفی گردید.

وی گفت : این جشنواره  استعداد های ویژه ای را به انجمن معرفی کرده و آن را زمینه ای برای تعالی و رشد و دستیابی به اهداف این انجمن در حوزه ادبیات دانست .

در این مراسم محمد جواد گرانمایه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن ابراز خرسندی ازمشارکت در برگزاری چنین برنامه ها یی عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی به مدت یکسال را به منتخبین دو جشنواره اهدا نمود .

شعر خوانی منتخبین دو جشنواره ، نقادی و شاهنامه خوانی ، رونمایی از آثار خوشنویسی و اجرای موسیقی از دیگر برنامه های این مراسم بود.در پایان این مراسم  نفرات برتر هر دو جشنواره به ترتیب ذیل معرفی و با اهدا لوح سپاس و هدیه نقدی از آنان تجلیل گردید:

در جشنواره شعر طنز چینی مهدی زارعت مقام اول ، علی زارع مقام  دوم و احمد مختاری مقام  سوم را به خود اختصاص دادند.

در جشنواره یلدای مجازی در بخش شعر خوانی  پارسا بهزادی باصری، نیایش طاهری، امیر حسین همایون، پرسیا نجفی، رقیه شیروانی ، معصومه بذرگر، عاظفه اسفندیاری و سحر کشتکار در بخش نقاشی و خوشنویسی زهره رحیمی ، مسعود صلح نسب و فاطمه قربانی و در بخش موسیقی امیرحسن مرادی و آیناز شکری زاده به عنوان برگزیده معرفی شدند.

قابل ذکر است این مراسم با همکاری و مشارکت انجمن های ادبی هنری، اداره کتابخانه های عمومی، بسیج هنرمندان، شهرداری، فرمانداری، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف، اتحادیه صنف عکاسان، آتلیه هنری ترنم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید./روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار