تاریخ انتشار: شنبه 22 آذر 1399 | 13:13 ب.ظ
اصلاح باغ های دیم در اراضی شیبدار مرودشت
اصلاح باغ های دیم در اراضی شیبدار مرودشت کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز عملیات بهسازی و اصلاح باغ های دیم و احداث باغ جدید در اراضی شیبدار مستثنیات منطقه کامفیروز شمالی بر اساس موافقت نامه و با اعتبارات بخش باغبانی شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، محمد رضا مختاری با بیان اینکه این باغ ها در سال ۱۳۹۶ با […]


کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز عملیات بهسازی و اصلاح باغ های دیم و احداث باغ جدید در اراضی شیبدار مستثنیات منطقه کامفیروز شمالی بر اساس موافقت نامه و با اعتبارات بخش باغبانی شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، محمد رضا مختاری با بیان اینکه این باغ ها در سال ۱۳۹۶ با اعتبارات یارانه نهال احداث شده اند، اظهار کرد: عملیات اصلاح در راستای حمایت از توسعه باغ های دیم در اراضی شیبدار و از طریق واگذاری عملیات اجرایی طرح به تعاونی باغداران بخش کامفیروز شمالی انجام می شود.
اوگفت: در این طرح علاوه بر اصلاح باغ های احداث شده در چند سال اخیر، آماده سازی و حفر گوده به منظور احداث باغ های بادام و انگوردیم جدید در اراضی شیب دار در سطح پنچ هکتار نیز در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه در این طرح کشت گیاهان دارویی نیز مد نظر است، افزود: کشت آنغوزه، خاکشیر و ریواس مجموعا در سطح سه هکتار نیز آغاز شده است.
این کارشناس با بیان اینکه در طرح مذکور کشت گونه های کم آب بر مد نظر است، خاطر نشان کرد: این باغ ها شامل بادام ،انگور است که علاوه بر اقتصادی بودن با اقلیم این منطقه نیز سازگار هستند.
مختاری، مزایای این طرح را مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از رواناب‌های سطحی، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری برشمرد.
وی با بیان اینکه با استقرار پوشش گیاهی با کمترین هزینه، در این طرح رونق کشاورزی و حفظ منابع آبی را در پی خواهد داشت، یادآور شد: به منظور ذخیره آب و جلو گیری از فرسایش، ایجاد سامانه های آبگیر و بانکت بندی نیز دراین باغ ها حال انجام است.
این طرح به منظور اصلاح سیستم آبیاری باغ های دیم احداث شده در اراضی شیبدار کامفیروز شمالی از طریق بانکت بندی و همچنین توسعه کشت گیاهان دارویی سازگار با اقلیم منطقه زیر نظر مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز شمالی و مدیریت جهاد کشاورزی در حال اجرا است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار