تاریخ انتشار: دوشنبه 26 آبان 1399 | 11:47 ق.ظ
هشدار به متقاضیان احداث باغ جدید در مرودشت
هشدار به متقاضیان احداث باغ جدید در مرودشت مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: متقاضیان احداث باغ های جدید باید قبل از احداث باغ به منظور مشاوره و راهنمایی به  مدیریت جهاد کشاورزی یا مراکز خدمات مراجعه کنند.     به گزارش سلام مرودشت، سمیه کارگر افزود: با توجه به نزدیک شدن به زمان  کاشت نهال و احداث باغ های جدید، کلیه […]

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: متقاضیان احداث باغ های جدید باید قبل از احداث باغ به منظور مشاوره و راهنمایی به  مدیریت جهاد کشاورزی یا مراکز خدمات مراجعه کنند.

    به گزارش سلام مرودشت، سمیه کارگر افزود: با توجه به نزدیک شدن به زمان  کاشت نهال و احداث باغ های جدید، کلیه بهره بردارانی که قصد احداث باغ جدید  به خصوص باغ های پسته ضروریست جهت دریافت راهنمایی و مشاوره لازم به واحد باغبانی مدیریت یا مراکز خدمات جهاد کشاورزی تحت پوشش مراجعه کنند.

 وی ضمن هشدار به متقاضیان از آنان خواست از احداث باغ های بدون مشاوره و گرفتن اطلاعات لازم از کارشناسان خودداری کنند.

کارگر افزود: کارشناسان باغبانی مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی در زمینه های مختلف از جمله نحوه صحیح گرفتن نمونه  ازخاک و آب، نحوه آماده سازی زمین، لیست نهالستان ها و مراکز تهیه نهال مجوزدار در شهرستان، استان و کشور و لیست نهال های تولیدی در آنها( از جمله نهال های مشمول یارانه)به متقاضیان راهنمایی و مشاوره خواهند داد.

 او گفت:اطلاعات مورد نیاز جهت خرید نهال استاندارد و شناسه دار،  نحوه صحیح کشت نهال و اطلاعات فنی جهت نگهداری نهال ها پس از کشت تا زمان ثمردهی و … به بهره برداران نیز از جمله خدمات جهاد کشاورزی است.

کارگر با بیان اینکه در سال های اخیر ورود و دخالت افراد و گاهی شرکت های سودجو در زمینه فعالیتهای باغی و خرید و فروش نهال رویت شده است،خاطر نشان کرد:زیان ناشی از عدم توجه به توصیه های کارشناسان و اقدامات خودسرانه متوجه خود بهره بردار است.

این کارشناس از متقاضیان احداث باغ های جدید خواست به منظور بهره مندی از تسهیلات و سایر خدمات دولتی  ضمن احداث باغ جدید با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی اطلاعات باغ خود را در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت دادههای کشاورزی ثبت کنند.

 کارگربا اشاره به اصلاح و احیا باغ ها نیز یادآور شد: باغدارانی که در باغات خود دارای درختانی هستند که از نظر وضعیت میوه دهی نامطلوب هستند، از حذف درختان بصورت خودسرانه خود داری کنند و با مشاوره با کارشناسان باغبانی به اصلاح این درختان با روشهای نوین باغبانی اقدام کنند./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار