تاریخ انتشار: دوشنبه 26 آبان 1399 | 10:58 ق.ظ
سیاه دانه مناسب کشت دراراضی مرودشت
سیاه دانه مناسب کشت دراراضی مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۶ هکتاری گیاه دارویی سیاه دانه در اراضی این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: کشت این گیاه نیمه آبان ماه انجام شده و برداشت آن نیز در خرداد ماه سال آینده انجام خواهد شد.به گفته رحیمی با توجه به شرایط دمایی و آب و […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۶ هکتاری گیاه دارویی سیاه دانه در اراضی این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: کشت این گیاه نیمه آبان ماه انجام شده و برداشت آن نیز در خرداد ماه سال آینده انجام خواهد شد.
به گفته رحیمی با توجه به شرایط دمایی و آب و هوایی این شهرستان کشت این گیاه دارویی تا اوایل آذر ماه نیز امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه کشت و تکثیر سیاه دانه به صورت بذری انجام می شود، خاطرنشان کرد: در کشت مکانیزه سه تا چهار کیلو گرم و در کشت به صورت بذر پاشی ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم بذر مورد نیاز است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته نیز چهار هکتار از این گیاه در شهرستان کشت شده و عملکرد مناسبی داشته است، یادآور شد: اقلیم مناسب، کیفیت آب و حاصلخیزی خاک در اکثر نقاط شهرستان شرایط را برای کشت اکثر گیاهان دارویی خصوصا سیاه دانه فراهم کرده است.
رحیمی با اشاره به اینکه عملکرد این گیاه در شهرستان حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ کیلو گرم برآورد می شود، افزود: در صورت کنترل علف های هرز و رعایت عملیات زراعی مناسب، عملکرد یک تن در هکتار نیز قابل انتظار است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با تاکید بر اینکه سیاه دانه دامنه وسیع PH اسیدی تا بازی را تحمل می کند، خاطر نشان کرد: کشت این گیاه در نقاط مختلف شهرستان با اسیدیته های مختلف امکان پذیر است.
در مرودشت سالانه بیش از سه هزار هکتار انواع گیاه دارویی کشت می شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار