تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 آبان 1399 | 09:49 ق.ظ
شهروندان از مراجعه غیر ضروری به مراکز بهداشتی درمانی و مطب ها جدا خودداری کنند
شهروندان از مراجعه غیر ضروری به مراکز بهداشتی درمانی و مطب ها جدا خودداری کنند رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت بر استفاده از ماسک و اجتناب از مراجعه غیر ضروری به مراکز بهداشتی درمانی و مطب ها و در خانه ماندن تاکید کرد.

به گزارش سلام مرودشت ، دکتر “مجید اکبرزاده” گفت : اگر فردی دارای علائم سرماخوردگی و یا مشکوک به ابتلا به کرونا است، نیازی به مراجعه به مراکز درمانی و مطب ها ندارد و با خود مراقبتی ، تغذیه مناسب در منزل استراحت و ایزوله خانگی می تواند این دوره بیماری را طی نماید.افراد فقط در صورتی که دارای علایم حاد تنفسی و تنگی نفس شدید هستند سریعا به پزشک خانواده مراجعه کند .
او افزود : افراد مشکوک به این بیماری از ماسک استفاده کنند. کسانی که در ارتباط با افراد دارای علایم ساده بیماری هستند، ضمن استفاده از ماسک، باید فاصله را با بیمار رعایت کنند و تا ٢ هفته از سایر افراد خانواده جداسازی گردند .
دکتر “اکبرزاده” متخصص بیماریهای داخلی بزرگسالان ضمن درخواست از مردم برای ماندن در خانه و پرهیز از حضور غیر ضروری درسطح جامعه، معابر و خیابان‌ها تاکید کرد: مردم برای مصون ماندن از این ویروس و قطع زنجیره انتقال باید ضمن رعایت نکات بهداشتی، از حضور در تجمعات و مراسم خودداری کرده و تلاش کنند مانع از تردد اقوام ، بستگان و اطرافیان خود برای پیشگیری از شیوع این ویروس شوند.
رییس شبکه بهداشت و درمان مرودشت با هشدار در مورد خستگی کادر بهداشت ودرمان و اینکه هر کدام از پرستاران ،پزشکان و کادربهداشتی درمانی از چرخه خدمت‌رسانی خارج شود، جایگزینی نخواهد داشت ، از مردم خواست ضمن رعایت توصیه های بهداشتی و توجه به هشدارها با عدم خروج از خانه از افزایش ابتلا به این ویروس جلوگیری کرده و با این کار قدمی در حفظ سلامت جامعه و عزیزان خود و حمایت از کادر بهداشت و درمان شهرستان بردارند./روابط عمومی شبکه بهداشت، درمان و آموزش شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار