تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 مهر 1399 | 08:23 ق.ظ
گرامیداشت یاد روز حافظ در مرودشت
گرامیداشت یاد روز حافظ در مرودشت “انجمن ادبی خورشید” با همکاری انجمن‌های خوشنویسی و موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و حضور پیشکسوتان، حافظ‌پژوهان، ادب‌دوستان و جوانان حافظ‌خوان در یک گردهم‌آیی ادبی و هنری این روز را گرامی داشتند. عبدالصمد سلیمانی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت در این گردهم‌آیی بیان کرد: با همه تحولات پیچیده دنیای […]

“انجمن ادبی خورشید” با همکاری انجمن‌های خوشنویسی و موسیقی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت و حضور پیشکسوتان، حافظ‌پژوهان، ادب‌دوستان و جوانان حافظ‌خوان در یک گردهم‌آیی ادبی و هنری این روز را گرامی داشتند.

عبدالصمد سلیمانی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت در این گردهم‌آیی بیان کرد: با همه تحولات پیچیده دنیای امروزی و تاثیرات آن بر ابعاد مختلف فرهنگ و هنر جوامع و فراز و نشیب‌های آن، سرزمین کهن ایران از چنان گنجینه‌های با ارزشی در ادبیات فارسی چون حافظ برخوردار است که چراغ آن در گذر قرن‌ها نه تنها کم‌فروغ نشده، بلکه امروز شاهد فروزان‌تر شدن آن در بین علاقمندان به ویژه جوانان شده است.

سلیمانی گفت: سخن گفتن درباره جایگاه شاعرانی چون حضرت حافظ را باید به اهل سخن و حافظ‌پژوهان سپرد تا در چنین گردهم‌آیی به شایستگی حق مطلب ادا شد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مهم متعهد است تا با حمایت از انجمن‌های ادبی، گامی مؤثر در پاسداشت و ترویج فرهنگ و هنر ایران زمین برداشته باشد.

او افزود: محسن زارع، هنرمند جوان، ادب‌دوست و حافظ‌خوان مرودشتی توانست در مدت کوتاهی علاقمندان حافظ‌خوان را گرد هم آورد تا با ظرفیت ویژه اشعار حضرت حافظ افزون بر پاسداشت و رشد ابعاد ادبی، هنری و معنوی در گروه‌های سنی، به ویژه نوجوانان و جوانان به دیگر ابعاد چون ارتقاء مهارت صحیح‌خوانی، فن بیان و اعتماد بنفس و فضایل اخلاقی نیز جدی گرفته شود و تلاش‌های هنرمندان برای برگزای نخستین برنامه ادبی و هنری انجمن خورشید در آیین بزرگداشت حضرت حافظ شد.

در این گردهم‌آیی ادبی، استاد حسین شفیعی، پیشکسوت حافظ‌ خوان و حافظ‌پژوه درباره حافظ سخن گفت.

حافظ‌ خوانی اعضای انجمن خورشید، مشق کردن اشعار حافظ توسط هنرمندان انجمن خوشنویسی و هنرنمایی سعید جعفرزاده، محسن سیاوشی و مجید زارع از انجمن موسیقی و از دیگر بخش‌های این رویداد بود.

در پایان با اهداء لوح از حافظ‌ خوانان و هنرمندان تقدیر شد .

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار