تاریخ انتشار: شنبه 19 مهر 1399 | 08:52 ق.ظ
همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در مرودشت برگزار شد
همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در مرودشت برگزار شد فرمانده سپاه مرودشت در حاشیه همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت :فرهنگ عاشورا یک فرهنگ منحصربه فرد است که بایدبا تمام قدرت ترویج شود/نقش پیرغلامان درترویج فرهنگ شیعی وعلوی امری پسندیده است به گزارش سلام مرودشت، هم زمان با فرا رسیدن اربعین حسینی همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در شهرستان مرودشت به همت سازمان تبلیغات اسلامی […]

فرمانده سپاه مرودشت در حاشیه همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت :فرهنگ عاشورا یک فرهنگ منحصربه فرد است که بایدبا تمام قدرت ترویج شود/نقش پیرغلامان درترویج فرهنگ شیعی وعلوی امری پسندیده است
به گزارش سلام مرودشت، هم زمان با فرا رسیدن اربعین حسینی همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در شهرستان مرودشت به همت سازمان تبلیغات اسلامی ،بسیج وکانون مداحان وهیات شورای مذهبی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه وشهرداری واداره آموزش وپرورش مرودشت در سالن باشگاه فرهنگیان برگزار شد .
در این همایش که با حضور حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه ،حجت الاسلام عبدالعظیم ارورا رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ،حسن زارع دادستان ،سرهنگ پاسدار هاشم جمالی فرمانده سپاه ،سرهنگ فرشید زینلی فرمانده نیروی انتظامی ،علیرضا منوچهری رئیس اوقاف ،عبدالصمد سلیمانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ومسئولان بسیج و کانون مداحان ،شورای هیات مذهبی و طلاب،و روحانیون برگزار شد از پیرغلامان اهل بیت علیهم السلام وچند نفر از مسئولان هیئت های عزاداری وشاعران آئینی تجلیل صورت گرفت .
حجت الاسلام عبدالعظیم ارودا رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرودشت در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به حضارو تشکر از کلیه اداره جات ونهادهای که در برپایی این همایش نقش داشته اند،بیان کرد :بطور کلی هدف از این همایش زنده نگه داشتن فرهنگ عزاداری اصیل ،پرهیز از خرافات ،تبیین فلسفه شهادت واحیای فرهنگ ناب محمدی می باشد.
ارودا در ادامه با تشکر از کادر درمان و پزشکی در خصوص همکاری با هیئت های عزاداری در ایام محرم امسال وبا بیان اینکه وقتی مقام معظم رهبری رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد تاکید قرار دادند ،گفت :هیئت های عزاداری ما افتخار شور حسینی را داشتند که با رعایت این پروتکل ها این شوربا شعورحسینی رقم خورد.
سرهنگ پاسدارهاشم جمالی فرمانده سپاه ناحیه مرودشت در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی وتشکر از متولیان برگزاری این همایش اذعان داشت :فرهنگ عاشورایی یک فرهنگ منحصر به فرد است که باید با قدرت تمام ترویج شود .
جمالی تصریح کرد :سال گذشته در آستانه پیاده روی اربعین حسینی ،دشمنان نظام و انقلاب ورسانه های معاند در فضای مجازی اقدام به ترویج بی بند و باری جهت کم رنگ نمودن فرهنگ اصیل عاشورایی را داشتند وبا بیان مسائلی همچون تخریب زائران امام حسین در اربعین که به دنبال نوامیس مردم کشور عراق هستند و یا زائران عراقی حرم امام رضا که دنبال نوامیس مردم ایران هستند ؛به دنبال تشویش اذهان عمومی واز بین بردن فرهنگ غنی عاشورایی بودند واین در حالی است که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا وممنوعیت پیاده روی اربعین لال شده اند وسخنی دراین زمینه در میان نیست .
فرمانده سپاه مرودشت در ادامه ضمن اشاره به جایگاه شخصیت معنوی ومنحصربه فردسیدالشهدا وبا اشاره به کلام امام خمینی (ره)مبنی بر اینکه این محرم و عزاداری های سیدالشهدا است که اسلام را زنده نگه داشته ،یادآور شد :معمار کبیر انقلاب با تاسی از قیام عاشورا ،انقلاب را رقم زد ودر راس آن پیر غلامان حسینی به عنوان رسانه های جاوید،اثر گذار بودند.
جمالی افزود:مقام معظم رهبری فرمودند که عاشورا یک واقعه نیست ،بلکه یک فرهنگ خاص و منحصر به فرد است که میتوان تمام زیبایی ها را در آن پیدا نمود .
جمالی با بیان اینکه مداح وروحانیت انقلابی،کاری میکند کارستان وهمواره در تمامی برنامه های فرهنگی و مذهبی و انقلابی پیشتاز هستند ،بیان داشت :باید این ایثارگری ها زنده بماند واز ظرفیت بزرگ هیئت های مذهبی ومداحان وروحانیون انقلابی در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب حداکثر بهره را نمود .
سرهنگ فرشید زینلی فرمانده نیروی انتظامی در ادامه از کلیه مسئولان هیئت های مذهبی و کادر درمان و پزشکی در جهت برگزاری عزاداری های محرم امسال تشکرکرد وافزود :باتوجه به شرایط ویروس منحوس کرونا مسئولان هیئت های عزاداری از مردم تقاضا کنند که امسال از حرکت به سمت مرزهای کشور جهت حضور در پیاده روی اربعین وزیارت سیدالشهدا خودداری نمایند.
حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در ادامه ودر حاشیه همایش پیرغلامان حسینی اظهار داشت :نقش پیرغلامان حسینی در ترویج فرهنگ شیعی،حسینی وعلوی را امری پسندیده ونیکو عنوان کرد .
آقائی با بیان اینکه سنت های نوظهور وخرافه باید از مداحی های غیر اصولی کنار گذاشته شود،افزود:مداحان امروزی باید به تبعیت از منش و تفکر پیرغلامان حسینی در فعالیت های خود ماندگار شوند وبا تاکید بر حفظ شعائر اسلامی در برنامه های خود گام بردارند.
شایان ذکر است که در پایان از تعدادی از پیرغلامان حسینی ومسئولان هیئت های عزاداری وشاعران آئینی با اهدای لوح تقدیر ،تجلیل صورت گرفت ./روابط عمومی امام جمعه

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار