تاریخ انتشار: شنبه 19 مهر 1399 | 08:23 ق.ظ
کشت کلزا برروی پشته های بلند در مرودشت
کشت کلزا برروی پشته های بلند در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت کلزا به روش پشته ای در سه سال پیاپی دراین شهرستان خبر داد و گفت: این نوع کشت نیاز به خاکورزی در کشت بعدی را مرتفع خواهد کرد. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: در این روش ابتدا در کشت نخست (شتوی) همه عملیات شخم، دیسک و […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت کلزا به روش پشته ای در سه سال پیاپی دراین شهرستان خبر داد و گفت: این نوع کشت نیاز به خاکورزی در کشت بعدی را مرتفع خواهد کرد.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: در این روش ابتدا در کشت نخست (شتوی) همه عملیات شخم، دیسک و لولر انجام می شود و در محصول بعدی بدون هیچ گونه عملیات خاکورزی و جابجایی خاک با دستگاه کشت مستقیم می توان کشت را انجام داد.
وی با بیان اینکه هفت عدد دستگاه کشت برروی پشته های بلند در شهرستان موجود است، اظهار کرد: در سال گذشته نیز از این دستگاه برای کشت ۱۴۴ هکتار گندم استفاده شده است.
رحیمی تصریح کرد: : کاهش مصرف آب، کاهش مصرف بذر و در نهایت کاهش هزینه های کاشت از مزایای کشت بر روی پشته های بلنداست.
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت یادآور شد: سامانه کشت بروی بسترهای بلند مدرن‌ترین روشی است که برای زمین های آبی در کشورهای پیشرفته اجرا می‌شود وهدف اصلی آن افزایش بهره‌وری و صرفه جویی در میزان مصرف آب، بذر و کود بوده که در این روش سه ردیف بذر برروی پشته های عریض کاشته می شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار