تاریخ انتشار: سه شنبه 15 مهر 1399 | 10:38 ق.ظ
قرار گاه امنیت غذایی مرودشت آغاز به کار کرد
قرار گاه امنیت غذایی مرودشت آغاز به کار کرد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز به کار قرار گاه امنیت غذایی این شهرستان با همکاری همه جانبه بسیج مهندسین، سپاه، بسیج ناحیه مقاومت و جهاد کشاورزی خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افرود: این قرارگاه با هدف جهش تولید و دسترسی به امنیت غذایی در بخش کشاورزی تشکیل می شود. به […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز به کار قرار گاه امنیت غذایی این شهرستان با همکاری همه جانبه بسیج مهندسین، سپاه، بسیج ناحیه مقاومت و جهاد کشاورزی خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افرود: این قرارگاه با هدف جهش تولید و دسترسی به امنیت غذایی در بخش کشاورزی تشکیل می شود.

به گفته رحیمی، افزایش بهره وری پایدار در تولید، از طریق انتقال دانش به روز به کشاورزان با بهره گیری از ظرفیت اساتید، دانشجویان، مهندسان و بهره برداران نمونه بسیجی و گروه های جهادی از اهداف اصلی این طرح است.

این مقام مسئول با تاکید بر ظرفیت شهرستان مرودشت در تولید محصولات راهبردی از جمله، گندم، جو، ذرت و…تصریح کرد: این شهرستان ۲۰ درصد ظرفیت اجرای طرح امنیت غذایی  و تربیت مربیان جهش تولید در کل استان را به خود اختصاص داده است.

او گفت: ۱۶۸ نفر از فارغ التحصیلان و  مهندسین کشاورزی تحت عنوان مربی جهش تولیددر این شهرستان آموزش دیده اند و در زمینه ترویج، آموزش و بازدید از مزارع و محصولات راهبردی گندم، جو، ذرت، دانه های روغنی و گیاهان دارویی به بهره برداران کمک می کنند.

رحیمی با بیان اینکه بسیح مهندسین شهرستان مرودشت از سال ۱۳۹۰ فعال است، عنوان کرد: بسیج مهندسین از سال ۱۳۹۴ نیز تحت عنوان بسیج همگام با کشاورز فعالیت های آموزشی و ترویجی خود را ادامه داد و در حال حاظر نیز طرح امنیت غذایی در ادامه بسیج همگام با کشاورز فعالیت های اساسی در ارتباط با جهش تولید را دنبال می کند.

افزایش عملکرد محصولات راهبردی مهمترین برنامه بسیج مهندسین است

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی فارس نیز در این نشست با اشاره به برنامه های جهش تولیددر سال۱۳۹۹  اظهار کرد: افزایش عملکرد محصولات راهبردی و مزیت دار و رفع محدودیت های اصلی عملکردی در هر یک از محصولات با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج از جمله این برنامه هاست.

سعید حسن شاهی به شبکه هسته پیشگامان جهش تولید نیز اشاره کرد و افزود: این شبکه در سطوح مختلف استانی، شهرستانی، دهستان و روستا اجرایی می شود.

 حسن شاهی با بیان پیامد های اجرایی برنامه جهش تولید یاداور شد: کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور، افزایش بهره وری و پایداری خودکفایی، اشتغال زایی مستقیم تعداد زیادی از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و دامپروری و بهبود معیشت کشاورزان و دامداران از پیامدهای اجرای برنامه های جهش تولید است.

در پایان این جلسه دفتر بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان مرودشت به منظور اجرای برنامه های جهش تولید و امنیت غذایی گشایش یافت و قرارگاه امنیت غذایی رسما آغاز به کار کرد.

شهرستان مرودشت دارای ۱۳۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است و سالانه بالغ بر ۹۰هزار هکتار محصولات راهبردی گندم و جو در این شهرستان کشت می شود و گندم تولیدی در مرودشت ۲۵ درصد گندم استان فارس است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار