تاریخ انتشار: یکشنبه 13 مهر 1399 | 07:28 ق.ظ
تولید ۲۰۰ تن عسل در مرودشت
تولید ۲۰۰ تن عسل در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید سالانه بالغ بر ۲۰۰ تن عسل از ۳۰ هزار کلنی در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه عسل تولیدی غالبا متعلق به گون و کنار است، افزود: برخی زنبورستان ها نیز از مزارع یونجه به عنوان تغذیه زنبورها استفاده می کنند […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید سالانه بالغ بر ۲۰۰ تن عسل از ۳۰ هزار کلنی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه عسل تولیدی غالبا متعلق به گون و کنار است، افزود: برخی زنبورستان ها نیز از مزارع یونجه به عنوان تغذیه زنبورها استفاده می کنند که این عسل از بهترین انواع عسل است.
به گفته رحیمی؛ عسل یونجه در درمان کم خونی، تقویت کننده اعصاب، مقوی و انرژی زا بهبود سرفه وآنفولانزا و کمک به رشد کودکان نقش دارد.
وی با بیان اینکه امسال سرشماری کلنی های زنبورعسل انجام نخواهد شد، تصریح کرد: به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سرشماری به صورت تصادفی انجام خواهد شد.
رحیمی افزود: قرار گرفتن زنبورستان در کنار مزارع کلزا، آفتابگردان، یونجه و باغ ها در فصل گلدهی تولید عسل باکیفیت را در بردارد و علاوه بر تولید عسل مرغوب به گرده افشانی و افزایش ۲۰ درصدی تولید محصول نیز کمک می کند.
او با اشاره به حمایت های دولتی از زنبورستان ها افزود: اختصاص شکر یارانه ای و مدت دار، برنامه ریزی به منظور کوچ و اسکان وتکمیل فرم، راهنمایی زنبور داران از اقدامات دولتی در راستای کمک به زنبور داران است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بیش از ۹۰ درصد زنبورستان ها کوچرو هستند که در فصل پائیز به منظورتولید عسل مرغوب از گیاهان بومی به شهرستان‌های کازرون، فیروزآباد، قیر وکارزین و فراشبند کوچ می کنند.
رحیمی بیان کرد: علاوه بر تولید عسل، سایر محصولات جانبی از جمله گرده، موم، بره موم، ژل رویال و نیز در شهرستان تولید می شود.
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت یادآورشد؛ براساس سرشماری مهرماه ۱۳۹۸ این تعدا کلنی با ۴۹۴ نفر بهره بردار در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشور به ثبت رسیده است./
روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار