تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 مهر 1399 | 11:42 ق.ظ
کارشناس مسئول حبوبات جهاد کشاورزی فارس:
برداشت مکانیزه نخود در دستور کار است
برداشت مکانیزه نخود در دستور کار است کارشناس مسئول حبوبات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از دستیابی به ارقامی از نخود پابلند برای کشت پاییزه در برخی نقاط استان خبرداد. به گزارش سلام مرودشت، رحیم بادامی با اشاره به اینکه در زمینه حبوبات جایگاه ویژه ای در کشور داریم افزود: در یکی دوسال اخیر مجوز تکثیر بذر را دریافت و ۱۲ تن […]

کارشناس مسئول حبوبات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از دستیابی به ارقامی از نخود پابلند برای کشت پاییزه در برخی نقاط استان خبرداد.

به گزارش سلام مرودشت، رحیم بادامی با اشاره به اینکه در زمینه حبوبات جایگاه ویژه ای در کشور داریم افزود: در یکی دوسال اخیر مجوز تکثیر بذر را دریافت و ۱۲ تن نخود رقم پابلند برای کشت در شهرستان مرودشت و سایر نقاط استان تولید کرده ایم .

وی بیان کرد:ارقام پابلند با توصیه های ترویجی در کشت پاییزه استفاده خواهند شد و برای اولین بار در استان فارس امکان برداشت نخود با کمباین و هد مخصوص فراهم خواهد شد.

بادامی تصریح کرد: معرفی ارقام نخود اصلاح شده پا بلند با قابلیت برداشت با کمباین، مقاوم به بیماری‌ها و عملکرد بالاتر از ارقام محلی علاوه بر توفیق هر چه بیشتر این محصول و استقبال کشاورزان، کاهش هزینه تولید و افزایش عملکرد رادر بردارد.


بادامی با بیان اینکه کشت حبوبات از جمله کشت هایی است که با درصد ریسک بالایی همراه است، تصریح کرد: عدم شفافیت در میزان بذر مصرفی، عدم دسترسی به بذور اصلاح شده، و عدم ثبات قیمت از جمله موارد ریسک پذیر در کشت حبوبات است‌.

این کارشناس افزود: نیاز به فعالیت های  تحقیقاتی از جمله مزرعه نمایشی، طرح های مقایسه ارقام و… از جمله موارد قابل برسی در توسعه کشت حبوبات است‌.

این کار شناس یادآور شد:  کشت حبوبات با توجه به مزایای آن از جمله تثبیت ازت، صرفه اقتصادی و مصرف حداقل سموم مورد استقبال بهره برداران است./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

برچسب‌ها:
آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار