تاریخ انتشار: شنبه 5 مهر 1399 | 13:44 ب.ظ
معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح های ملی کشاورزی در مرودشت بازدید کرد
معاون وزیر جهاد کشاورزی از طرح های ملی کشاورزی در مرودشت بازدید کرد معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت کشاورزی از مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم در مرودشت، طرح ملی گندم بنیان در روستای گرم آباد و مزرعه ذرت با ارایش کشت دوردیفه در مرودشت بازدید کرد. به گزارش سلام مرودشت، کامبیز بازرگان با هیئت همراه ازمزرعه پنج هکتاری، کشت روی پشته های بلند […]

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت کشاورزی از مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم در مرودشت، طرح ملی گندم بنیان در روستای گرم آباد و مزرعه ذرت با ارایش کشت دوردیفه در مرودشت بازدید کرد.
به گزارش سلام مرودشت، کامبیز بازرگان با هیئت همراه ازمزرعه پنج هکتاری، کشت روی پشته های بلند و عریض و به روش NoTillage با دستگاه “رایزبد” کشت شده بود بازدید کرد.
در این طرح ارقام مختلف ذرت، چند رقم ماش، سویا و دو رقم‌کنجد با هدف افزایش ماده آلی خاک، کاهش میزان مصرف آب و افزایش بهره وری آب و کاهش مصرف بذر کشت شده است.
طرح ملی گندم بنیان که از سال ١٣٩٧ در پنج هکتار از مزارع مرودشت آغاز شده، امسال به ٩ هزار هکتار در کل شهرستان توسعه می‌یابد.
محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهادکشاورزی استان فارس، علی اکبر مویدی رییس موسسه آموزش و ترویج، ابراهیمی مدیر هماهنگی امور ترویج سازمان جهادکشاورزی فارس، حسین پژمان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، ابراهیم زارع رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس، رحیمی مدیر جهادکشاورزی شهرستان در این بازدید معاون وزیر را همراهی کردند. /روابط عمومی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار