تاریخ انتشار: سه شنبه 1 مهر 1399 | 11:21 ق.ظ
۱۴ کارگاه آموزشی توسعه کشت کلزا در مرودشت برگزار شد
۱۴ کارگاه آموزشی توسعه کشت کلزا در مرودشت برگزار شد مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: از نیمه شهریور تا کنون۱۴ کارگاه آموزشی_ترویجی توسعه کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان برگزار شده است و برگزاری کلاس ها  تا نیمه مهر ماه نیز ادامه دارد. به گزارش سلام مرودشت، عزیزرحیمی اظهار کرد: در این کارگاه ها که با استقبال بهره برداران رو به رو شده است، […]

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: از نیمه شهریور تا کنون۱۴ کارگاه آموزشی_ترویجی توسعه کشت دانه روغنی کلزا در این شهرستان برگزار شده است و برگزاری کلاس ها  تا نیمه مهر ماه نیز ادامه دارد.

به گزارش سلام مرودشت، عزیزرحیمی اظهار کرد: در این کارگاه ها که با استقبال بهره برداران رو به رو شده است، تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر روز آموزش دیده اند.

او با بیان اینکه تاریخ مناسب کشت کلزا در بازه زمانی بیستم شهریور  تا نیمه مهر ماه است، افزود: با اقدام و عمل مجموعه جهاد کشاورزی و تعامل سازنده و همکاری با دهیاری ها و شورا های اسلامی تلاش برای توسعه کشت کلزا در این بازه زمانی ادامه دارد.

به گفته رحیمی، نصب بنر ۱۲ متری در ورودی شهر، درب مدیریت جهاد کشاورزی، ورودی روستا ها، در مراکز شش گانه جهاد کشاورزی ، نصب پوستر در مکان های مرتبط، اطلاعیه و… از دیگر برنامه های  ترویجی انجام شده در راستای  توسعه کشت کلزا است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه شرایط موجود برگزاری کلاس ها را با محدودیت مواجه کرده است، تصریح کرد: سه مورد اطلاعیه و یک مورد پوستر طراحی شده نیز در فضای مجازی،  گرو هها و کانال های ایجاد شده در سطح پهنه های تولیدی  با بهره برداران به اشتراک گذاشته شده است.

وی خاطر نشان کرد: در اولویت قرار دادن کلزا کاران در تامین نهاده ها، تامین بذور یارانه دار و هیبرید ، تامین نهاده اختصاصی برای کشت کلزا و خرید تضمینی از سیاست های حمایتی دولت در راستای توسعه کشت دانه روغنی کلزا است.

این مقام مسئول به ضرورت مولفه های فنی در کشت اشاره کرد و افزود: رعایت تاریخ کاشت، رعایت تراکم مناسب، میزان بذر، رعایت عمق کاشت، تغذیه  مدیریت کاشت، داشت و برداشت و استفاده از کارنده های مناسب از مهمترین عوامل افزایش تولید است.روابط عمومی 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار