تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 شهریور 1399 | 08:03 ق.ظ
اخذ ۷۰ سند تک ‌برگ در حریم درجه‌یک مجموعه میراث جهانی تخت جمشید
اخذ ۷۰ سند تک ‌برگ در حریم درجه‌یک مجموعه میراث جهانی تخت جمشید مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت از اخذ ۷۰ سند تک ‌برگ در حریم درجه‌یک مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با هدف تثبیت مالکیت دولت بر این اراضی خبر داد . به گزارش سلام مرودشت بهمن مردانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفاظت و حراست هرچه بیشتر از آثار ملی و جهانی […]

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت از اخذ ۷۰ سند تک ‌برگ در حریم درجه‌یک مجموعه میراث جهانی تخت جمشید با هدف تثبیت مالکیت دولت بر این اراضی خبر داد .

به گزارش سلام مرودشت بهمن مردانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفاظت و حراست هرچه بیشتر از آثار ملی و جهانی موجود در سطح شهرستان مرودشت و پیاده کردن طرح کاداستر ثبتی در خصوص مستندسازی اراضی دولتی، با تلاش و همت مضاعف نسبت به تبدیل سندهای دفترچه‌ای به تک‌ برگ اقدام شده است.

او ادامه داد: این اقدام از سال ۱۳۹۷ توسط بخش حقوقی شهرستان مرودشت آغاز شد و در آینده شاهد اتمام طرح اتخاذ اسناد تک ‌برگ در حریم درجه ‌یک تخت جمشید خواهیم بود به‌گونه‌ای که تاکنون بیش از ۷۰ سند تک ‌برگ تاکنون اخذ شده است .

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرودشت افزود: بزرگ‌ترین مزیت این کار تثبیت مالکیت دولت بر اراضی این حرایم است که سابقاً حدود اربعه آن مشخص نبود.

شهرستان مرودشت با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان همچون مجموعه میراث جهانی تخت جمشید ، نقش رستم و نقش رجب در استان فارس قرار دارد./روابط عمومی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار