تاریخ انتشار: سه شنبه 25 شهریور 1399 | 11:37 ق.ظ
پیاز نشایی در سیدان به مرحله برداشت رسید
پیاز نشایی در سیدان به مرحله برداشت رسید کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی سیدان در مرودشت از آغاز برداشت پیاز سفید  از ۱۴۰ هکتار از مزارع  پیاز نشایی  در حوزه تحت پوشش  این مرکز خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، مجید حبیبی  با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هکتار پیازنشایی و بذری  در بخش سیدان کشت شده است، افزود:  پیش بینی می شود […]

کارشناس زراعت مرکز جهاد کشاورزی سیدان در مرودشت از آغاز برداشت پیاز سفید  از ۱۴۰ هکتار از مزارع  پیاز نشایی  در حوزه تحت پوشش  این مرکز خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت، مجید حبیبی  با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ هکتار پیازنشایی و بذری  در بخش سیدان کشت شده است، افزود:  پیش بینی می شود بالغ بر ۲۲ هزار تن پیاز سفید تولید و روانه بازار شود.

حبیبی افزود:  پیاز نشایی در اسفندماه سال گذشته و فروردین نشاکاری شده واز بیستم شهریور ماه نیز به مرحله برداشت رسیده است.

او با بیان اینکه  در روش کشت  سنتی پیاز در فصل پاییز کشت می‌شود و در تیر ماه نیز برداشت می شود، خاطر نشان کرد: در کشت سنتی  محصول مدت طولانی در زمین می ماند و  و با احتساب چندین مرحله آبیاری و سایر مدیریت‌ها هزینه بیشتری را در بردارد.

حبیبی با اشاره به مدیریت مصرف  آب در این مزارع افزود: در این  روش کشت به دلیل کوتاه شدن دوره رشد گیاه  و مقارن شدن با بارش های اواخر زمستان و اوایل بهار و استفاده از روش های نوین آبیاری خصوصا روش مه پاش مصرف آب به حداقل می رسد.

وی تصریح کرد: در روش نشایی برای تهیه نشا یک هکتار زمین حدود پنج کیلوگرم بذر پیاز در پاییز در خزانه کشت می‌شود و در اسفندماه به زمین اصلی منتقل می‌شود که علاوه بر کاهش مصرف آب ، کاهش مصرف بذر و سایر نهاده ها را نیز در بردارد.

این کارشناس کاهش مصرف سموم،  قارچکش ها، کود، تولید به موقع محصول و درامد مناسب  و بازار پسندی  محصول برای بهره برداران و کاهش هزینه های کارگری را از دیگر مزایای این روش کشت عنوان کرد./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار